پیش بینی ۶ مرکز خرید تضمینی گندم در آزادشهر/ خسارت سرمازدگی به ۳۰ درصد مزارع گندم

ممشلی گفت: از ۱۰ خرداد ۶ مرکز خرید تضمینی در آزادشهر نسبت به خرید گندم کشاورزان آزادشهری اقدام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین ممشلی» عصر امروز (دوشنبه 23 فروردین) در جلسه شورای کشاورزی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: در سال زراعی جاری 12 هزار و 360 هکتار گندم در سطح شهرستان آزادشهر کشت شده و برآورد می کنیم که بتوانیم از این مزارع 44 هزار و 548 تن گندم برداشت کنیم.

 

مدیرجهاد کشاورزی آزادشهر ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم 6 مرکز خرید در شهرستان آزادشهر تدارک دیده شده است و پیش  بینی ما این است که بتوانیم از 10 خرداد نسبت به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اقدام کنیم.

 

ممشلی یادآور شد: همچنین فصل برداشت کلزا از 25 اردیبهشت آغاز می شود، در سطح شهرستان آزادشهر دو هزار و 190 هکتار کلزا کشت شده که پیش بینی ما این است که سه هزار و 417 تن کلزا از این مزارع برداشت شود.

 

وی گفت: در سال 99 در تاریخ هفت اسفند و 24 اسفند سرمازدگی باعث خسارت به باغات و مزارع کشاورزی شد و در هفت اسفند سرمازدگی باعث خسارت  25 میلیارد تومان  شد که  شامل 30 درصد به مزارع گندم، جو 20 درصد و کلزا نیز 20 درصد اراضی خسارت دید.

 

مدیرجهاد کشاورزی آزادشهر یادآورد شد: در هفت اسفند نیز براثر سرمازدگی بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان  باغات هلو، آلود و شلیل خسارت دیدند که میزان خسارت در این باغات 20 درصد  است.

 

ممشلی یادآور شد: همچنین در 24 اسفند نیز سرمازدگی برف باعث شد که بخش زراعی 10 میلیارد و 500 میلیون تومان و بخش باغات نزدیک به 82 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت ببیند چرا که باغات در مرحله گلدهی قرار داشت.

کد خبر 1045278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha