باغ موزه دفاع مقدس در فضای ۱۳.۵ هکتار احداث می شود

کاظمی گفت:این فضای ۱۳.۵ هکتاری در غالب مجموعه هفت باغ کوهسنگی در نظر گرفته شده است که این باغ ها شامل باغ پذیرایی، سنگی، آرامگاه، فرهنگی، طبیعی، ورزشی و موزه دفاع مقدس است که طراحی این باغها بر اساس طراحی باغ های ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «خلیل الله کاظمی» امروز(۲۳ فروردین) در آیین آغاز عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس با بیان انیکه خداوند را شاکریم این پروژه که مدت زیادی بلاتکلیف مانده بود، آغاز به کار کرده است، گفت: در این پروژه مقرر شد ۱۳.۵ هکتار از فضای پارک کوهسنگی به ایجاد مجموعه باغ موزه دفاع مقدس اختصاص پیدا کند که به دلایلی همچون عدم تامین مالی تا سال ۹۷ و اوایل ۹۸ بلاتکلیف باقی ماند.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: با پیگیری های خاص سردار یوسف علیزاده، شهردار مشهد و مساعدت های شورای اسلامی شهر مشهد در سال ۹۷ عملیات اجرایی کتابخانه و ساختمان بیداری اسلامی شکل گرفت.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: این فضای ۱۳.۵ هکتاری در غالب مجموعه هفت باغ کوهسنگی در نظر گرفته شده است که این باغ ها شامل؛ باغ پذیرایی، باغ سنگی، باغ آرامگاه، باغ فرهنگی، باغ طبیعی، باغ ورزشی و باغ موزه دفاع مقدس است که طراحی این باغ ها براساس طراحی باغ های ایرانی است.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته لایحه ای به شورا ارائه شد مبنی بر اینکه ۳۰ میلیارد تومان جهت اجرای فاز اول پروژه اختصاص پیدا کند و امروز عملیات اجرایی ۶ هکتار از پروژه ظرف مدت ۶ ماه آغازمی شود.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که تا هفته دفاع مقدس فاز اول پروژه به اتمام برسد. همچنین ۲.۵ هکتار فضای پارکینگی نیز با ظرفیت ۶۵۰ خودرو نیز پیش بینی شده تا دسترسی راحت تری برای شهروندان ایجاد شود.

کد خبر 1045290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha