بازگشت مجدد نیروهای جهادی به بیمارستان‌ها

پس از اوج‌گیری ویروس کرونا در قم و پر شدن بیمارستان‌ها، طلاب و نیروهای جهادی که در پیک‌های قبلی به کمک کادر بهداشت و درمان آمده بودند، این بار نیز به عرصه آمده و جلسه هماهنگی برای حضور آن‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازقم، در این جلسه که امروز (دوشنبه ۲۳ فروردین) بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از طلاب جهادی در مراکز درمانی کرونایی قم و خدمات‌دهی به کادر بیمارستان تأکید شد.


*نیازمند حضور نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها هستیم
 

«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: حضور نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها موجب دلگرمی و آرامش بخشی و ارتقا روحیه معنویت برای بیماران و کادر بیمارستان است.


وی گفت: طلاب در پیک‌های قبلی کرونا در بیمارستان‌ها کارهایی انجام دادند که در تاریخ ماندگار شد و امروز نیز با توجه به افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی بار دیگر نیازمند حضور ارزشمند آن‌ها هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هنوز به قله پیک کرونا نرسیده‌ایم و ازاین‌رو باید هوشیارانه عمل کنیم و با کمک همه باید بر این بیماری غلبه کرده و زنجیره انتقال را قطع کنیم.


وی گفت: طلاب جهادی در گام اول کمک به کادر بیمارستان بوده و در گام دوم در ارتقا سلامت معنوی تلاش می‌کنند و این بسیار مهم بوده که ازجمله نیازمندی‌های ما به شمار می‌رود.

 

*250 طلبه جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کردند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی معاون حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز این در جلسه گفت: ستاد بحران حوزه‌های علمیه فعال است و در پیک‌های گذشته 20 هزار طلبه خواهر و برادر در راستای کمک به بیماران کرونایی راهی بیمارستان‌ها شدند.


وی افزود: 10 کمیته برای طلاب جهادی شامل کمیته‌های بیمارستان، آرامستان، مساوات، روانشناسی، رسانه و... تشکیل‌شده است که فعالیت‌ها به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده دنبال می‌شود.


زمانی گفت: قدردان زحمات مجموعه سلامت کشور و استان هستیم که جهاد گونه وارد عرصه شده و در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.


وی گفت: حوزه علمیه در موج جدید شیوع کرونا نیز برای خدمات‌رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها، اعلام آمادگی می‌کند و در استان قم 250 طلبه در حال حاضر اعلام آمادگی کرده‌اند.


معاون حوزه‌های علمیه افزود: آرامش بخشی به بیماران، گسترش فضای معنوی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و همچنین کمک به پرستاران و همراهان ازجمله وظایف نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها خواهد بود.

کد خبر 1045291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha