انقلاب اسلامی ایران با پیشگامی مبلغان دینی به پیروزی رسید

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه اگر روحانیان و مبلغین نبودند انقلاب نمی ‌شد،گفت:اکنون هم اگر نگاه دینی مردم را زنده کنیم تا پایبند به شئون اسلامی شوند، نیازی به نیروی انتظامی برای برخورد با مظاهر علنی مانند روزه‌خواری نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (23 فروردین) در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: باید از لحظه لحظه این ماه برای بهره برداری معنوی استفاده کرد.

 

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش مهم روحانیان و مبلغان در ایام ماه‌ رمضان، افزود: انقلاب و نظام اسلامی ایران نیز با پیشگامی مبلغین به پیروزی رسید.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بسیاری از موفقیت های نظام را مرهون زحمات مبلغان خواند که در حوزه تبلیغ دین متحمل شده و مبارزه با استبداد را در جامعه احیا و تقویت کرده‌اند.

 

 

وی اظهارکرد: اکنون هم اگر نگاه دینی مردم را زنده کنیم تا پایبند به شئون اسلامی شوند، شاید نیازی به نیروی انتظامی برای برخورد با مظاهر علنی مواردی مانند روزه‌خواری نباشد.

 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه بر اهتمام نسبت به فضاسازی شهری ویژه ماه رمضان تأکید کرد و گفت: مسئولان نسبت به فضاسازی شهرها و پارک‌ها و ادارات دغدغه داشته باشند و همه ادارات حداقل فضای اطراف اداره را پوشش داده و در زمینهٔ ماه رمضان فضاسازی کنند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در مورد فعالیت مساجد در ماه رمضان نیز اظهار کرد: امیدواریم در ماه رمضان هم بتوانیم به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها، نماز را در مساجد برگزار کنیم.

 

 

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد برنامه‌های ماه رمضان با استفاده از فضای مجازی و غیرحضوری برگزار شود، اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برنامه حضوری هم در مساجد به‌صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا داشته باشیم، البته در عین‌حال مراقب باشیم عادی‌سازی نشود.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: بستر نرم‌افزار شاد در آموزش‌وپرورش فرصت مناسبی است تا برنامه‌های مجازی ماه رمضان با استفاده از این بستر در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار گیرد.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین در ادامه با اشاره به تضارب آرای مسئولان مختلف در رابطه با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: کسی مخالف سلامت و دین نیست، اما نوعِ نگاه‌ها و دغدغه‌ها متفاوت است.

 

 

وی ادامه داد: نه فرمانداری و استانداری مخالف برنامه‌های دینی و مذهبی است و نه حوزه علمیه با سلامت مردم مخالف است، بلکه متولیان هر دو دستگاه یک هدف دارند، ازاین‌رو باید افرادی که در حوزه دین نظر و مطلبی دارند نیز در تصمیم‌گیری ستاد کرونا دخیل باشند.

 

 

 

کد خبر 1045298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha