استقبال اعضای کتابخانه های عمومی از اجرای طرح "کتاب دوخان" در گیلان

کرمی با اشاره به استقبال اعضای کتابخانه های های عمومی گیلان از اجرای طرح "کتاب دوخان" در استان از تداوم اجرای طرح در سال جاری خبر داد‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(دوشنبه،۲۳ فروردین)از اجرای طرح کتاب دوخان در گیلان با استقبال کتابخانه های عمومی خبرداد وگفت: با اجرای این طرح در سال 99، کتابخانه عمومی رانکوه امتیاز بیشترین تعداد امانت کتاب در سال گذشته را ازآن خود کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: کتابخانه عمومی مرحوم علی حاجیان رانکوه شهرستان املش بیش از 80 جلد کتاب به اعضای این کتابخانه در مدت زمان اجرای طرح سراسری کتاب دوخان از اسفند ماه سال گذشته تا کنون، حائز بیشترین امتیاز در بین کتابخانه های عمومی استان گیلان شد.

 


وی اجرای این طرح استانی را به منظور دسترسی آسان اعضای کتابخانه ها به کتاب  در روزهای قرنطینه خانگی و در قالب سفارش کتاب به صورت تلفنی و یا اینترنتی و تحویل در مقابل درب منزل دوستداران کتاب از بهمن ماه سال گذشته عنوان کرد.

 

کرمی با بیان اینکه این طرح ابتکاری ابتدا به صورت آزمایشی در رشت و سپس در کتابخانه های منتخب سراسر استان گیلان اجرایی شد اظهارکرد: کتاب های درخواستی اعضا با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با بیماری کرونا از سوی ناوگان حمل و نقل اینترنتی و در برخی از شهرها با همکاری شهرداری و ادارات پست به دست دوستداران یار مهربان رسیده و بازگشت این کتاب ها نیز به همین طریق امکانپذیر است.

 

وی با اعلام اینکه80جلد کتاب به درب منازل دوستداران یار مهربان با وسیله شخصی کتابدار رسانده شده است تصریح کرد: حال با گذشت بیش از 2ماه از اجرای این طرح استانی که با استقبال بسیاری خوبی از سوی علاقمندان به کتاب نیز مواجه شد، این طرح را در سال جاری ادامه می دهیم.

 


وی با بیان اینکه طرح کتاب دوخان که به معنای صدا زدن و درخواست کردن کتاب در زبان گیلکی است اذعان کرد: این طرح به منظور دسترسی آسان مخاطبین کتابخانه های عمومی به یک میلیون و یکصد هزار نسخه کتاب در رده ها و موضوعات متنوع موجود در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام مراحل گندزدایی اجرا می‌شود و کتاب‌های به امانت رفته پس از بازپس گیری از اعضا در قفسه‌های ویژه‌ای به منظور پاکسازی نگهداری می‌شوند.

 

کرملی تاکید کرد: علاقمندان جهت درخواست کتاب ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir و ثبت درخواست کتاب، می توانند با تماس با کتابخانه های عمومی استان از این امکان بهره مند شوند.

کد خبر 1045321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha