۶۳۳ نفر در رضوانشهر برای عضویت در شورای اسلامی روستا ثبت نام کردند

قاسمی از ثبت نام ۶۳۳ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها خبر داد وگفت:۵۵ درصد از داوطلبین حضوری و با مراجعه بخشداری ها و ۴۵ درصد غیرحضوری ثبت نام کرده اند.

«محمود قاسمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در رضوانشهر با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در 94 روستای بخش مرکزی و پره سر برگزار می‌شود، اظهار داشت: از 633 نفری که برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا ثبت نام کرده اند، 96 درصد مرد و چهار درصد زن هستند.

 

فرماندار رضوانشهر تعداد روستاهای بخش مرکزی را 45 روستا اعلام کرد و افزود: بخش مرکزی دارای شورای اسلامی است که تعداد داوطلبین در این حوزه 318 نفر شامل301 نفر مرد و 17 نفر زن است.

 


وی ادامه داد: بخش پره سر نیز 49 روستا دارد و تعداد داوطلبین انتخابات شورای اسلامی در این حوزه 315 نفر است که از این تعداد 307 نفر مرد و هشت نفر زن هستند.

 

 

وی حداقل داوطلبین ثبت نامی انتخابات شوراهای اسلامی روستاها را پنج نفر و حداکثر 14 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد شوراهای اسلامی پنج نفره چهار روستا ( بخش مرکزی و پره سر هرکدام ۲روستا) و ۸۹ روستا شوراهای اسلامی سه نفره دارند.

 


قاسمی برگزاری انتخابات را مهمترین وظیفه اجرایی وزارت کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، معاونین فرمانداری و بخشداران تابعه این شهرستان و کارشناسان باید از تجربیات گذشته برای اجرای هر چه بهتر فرآیند انتخابات استفاده کنند.

 


وی خاطر نشان کرد: اعضای ستاد انتخابات با تعامل و هم افزایی در کنار هم، برنامه های انتخابات را در اسرع وقت براساس جدول زمان بندی انجام دهند.

 


وی تلاش گسترده در راستای ایجاد امید و نشاط سیاسی بین مردم را یکی از وظایف مهم در ایام پیش‌رو برشمرد و گفت: تاکنون مردم شهرستان رضوانشهر با حضور پرشور خود انتخابات سالم و حداکثری را رقم زده‌اند و در این عرصه با حضور خود در پای صندوق‌های رای، عزم و اراده خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی حفظ و صیانت آرا، آزادی انتخاب و حفظ آرامش را از جمله موارد مورد تاکید در روند رأی گیری دانست و خاطرنشان کرد: باید در انتخاب نمایندگان فرماندار و بخشدار و اعضای سرصندوق دقت لازم صورت گیرد تا با تعامل و همکاری همه اعضا مستقر در شعبه اخذ رأی اعم از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و نمایندگان داوطلبان انتخاباتی سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری در 28 خرداد 1400 انجام شود.

 


گفتنی است؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه( 28خرداد) امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 1045361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha