درخواست های مهدی روشنفکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

روشنفکر گفت: استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تازه تاسیس مارگون و احداث مجتمع فرهنگی و هنری با توجه به فقر و محرومیت منطقه و همچنین شور نشاط جوانان، نوجوانان و هنرمندان این شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌ها و نیازمندی‌های این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» امروز (۲۳ فروردین ماه) در نشست مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: تالار فرهنگ و‌ هنر یاسوج سال ۸۷ کلنگ زنی شد و قرار بود سه ساله به بهره برداری برسد ولی بعد از ۱۳ سال زیبنده نیست در کنار رود زیبای بشار یک غول آهنی را به حال خودش رها کنند.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: به بهانه چابک سازی ساختار اداری و کوچک تر شدن دستگاه‌های دولتی، باعث شد که مهم ترین و اصلی ترین اداره مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد به تعطیلی کشانده شود، تا جایی که نظارت بر کار آموزشگاه‌های آزاد هنری، فرهنگی و سینمایی شهرستان تعطیل و به صفر رسیده که انتظار می‌رود ایجاد و راه‌اندازی این اداره در دستور کار قرار گیرد.

 

روشنفکر ادامه داد: استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تازه تاسیس مارگون و احداث مجتمع فرهنگی و هنری با توجه به فقر و محرومیت منطقه و همچنین شور نشاط جوانان، نوجوانان و هنرمندان این شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌ها و نیازمندی‌های این شهرستان اجرایی شود.

 

وی افزود: نظر به جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر شهر مادوان (حاشیه شهر یاسوج) می طلبد یک فرهنگ سرا از اولویت‌های اصلی و مهم وزارت ارشاد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهر باشد.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت فراگیر و تاثیرگذار از نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای نشر آثار فاخر خود با توجه به عدم استطاعت و توانایی آنها برای نشر آثار ضروری است.

 

وی یادآور شد: حمایت بیشتر از نویسندگان استان برای تسهیل در خرید کتاب نیز از خواسته‌های هنرمندان استان از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد است.

 

«سیدعباس صالحی» هم در این نشست که معاون پارلمانی و مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند ضمن تشکر از حسن نیت و توجه نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به مقوله فرهنگ و هنر در استان تاکید موکد داشت که خواسته های به حق نماینده کهگیلویه بزرگ و دکتر روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون بررسی و در اسرع وقت نسبت به دغدغه ایشان پاسخ موثر داده شود.
کد خبر 1045373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha