موحد خواستار توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در کهگیلویه بزرگ شد

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در حوزه کهگیلویه بزرگ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

 
حجت الاسلام «سید محمد موحد» با تشکر از سید عباس صالحی نقش این وزارتخانه را بسیار تاثیرگذار دانست و با اشاره به ظرفیت های شهرستان بهمئی، گفت: فرهنگ سرای شهر لیکک و سینمای این شهر نیازمند تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و بهره برداری است.
 
 
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری شب‌های «شعر بلاد شاپور» که هر سال به صورت ملی در شهر تاریخی دهدشت برگزار می شود، اظهار کرد: این رویداد بزرگ نگاه ویژه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی را می طلبد.
 
 
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهر دیشموک عنوان نمود سالانه جشنواره ملی فیلم کوتاه کهگیلویه برگزار می شود و انتظار می رود این جشنواره به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی و هنری از جانب وزارت ارشاد حمایت جدی شود.
 
 
حجت الاسلام موحد با اشاره به اینکه منطقه کهگیلویه زادگاه شاعر و هنرمند کشوری زنده‌یاد «حسین پناهی» است، ادامه داد: انتظار داریم اعتبار ملی برای برگزاری جایزه سالانه ملی شعر و نمایش بنام آن هنرمند فقید تخصیص داده شود.
 
 
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وسعت شهرستان های حوزه انتخابیه انتظار داریم با تبدیل نمایندگی های فرهنگ و ارشاداسلامی چرام و لنده از نمایندگی به اداره و تاسیس نمایندگی در چاروسا، دیشموک و سوق موافقت شود.
 
 
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه کهگیلویه نبود تجهیزات لازم برای تأسیس و راه اندازی دفتر سینمای جوان در این شهرستان است.
 
 
حجت الاسلام موحد تصریح کرد: تکمیل پلاتو و نگارخانه حسین پناهی کهگیلویه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از نیازمندی های جدی بوده که برای بهره مندی جوانان و مردم باید ضمن تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی آن سرعت یابد . 
 
 
نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده یادآور شد: اکنون که بنیاد علوی در مناطق محروم در حال خدمت رسانی در حوزه های مختلف بوده و فرصت مناسب است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد علوی نسبت به تعیین اعتبار و سهم مشارکت آن وزارتخانه و ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری لنده اقدام لازم را انجام دهد .‌
 
 
وی گفت: تجهیز و تعمیر سالن اجتماعات شهید نحوی در فرهنگ سرای شماره یک کهگیلویه به خصوص تجهیز سیستم صوتی و تصویری و تغییر سن سالن یکی از دغدغه های مهم هنرمندان شهرستان کهگیلویه است.
 
 
حجت الاسلام موحد همچنین حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیئت امنا و تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه را خواستار شد.
 
 
«سیدعباس صالحی» هم در این نشست ضمن تشکر از حسن نیت و توجه نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به مقوله فرهنگ و هنر در استان تاکید موکد داشت که خواسته های به حق نماینده کهگیلویه و دکتر روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون بررسی و در اسرع وقت نسبت به دغدغه ایشان پاسخ موثر داده شود.
 
 
در این دیدار که معاون پارلمانی و مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند، «مهدی روشنفکر» خواستار تکمیل مجموعه فرهنگی یاسوج به عنوان بزرگ ترین مجتمع جنوب کشور شد.
 
 
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی  همچنین خواستار تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری حوزه انتخابیه خود شد. 
 
 
روشنفکر توجه جدی به مقوله فرهنگ و هنر را زمینه ساز ترقی هر جامعه دانست و خواستار پویایی هرچه بیشتر در این زمینه ها شد .
کد خبر 1045374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha