مرحله ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستاها به اتمام رسید

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به اینکه مرحله ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستاها به اتمام رسید، گفت: ۵ هزار و ۸۵۰ نفر در سراسر استان اردبیل برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر ثبت نام کرده اند.

«بهروز ندایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: پرونده ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستاها بسته شد و ۵ هزار و ۸۵۰ نفر در سراسر استان اردبیل برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر ثبت نام کرده اند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: زمان ثبت نام ساعت 18 روز 22 فررودین ماه به اتمام رسید و در مقایسه با دوره قبلی 185 نفر بیشتر ثبت نام کرده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ثبت نام بانوان در این دوره چمشگیر بوده و 142 نفر از زنان روستا نیز برای حضور در انتخابات مشارکت داشته اند که نشان از علاقمندی بانوان برای حضور در عرصه های عمران و آبادانی روستاها است.

 

ندایی خاطر نشان کرد: انتخابات روستاها 28 خردادماه همزمان با سراسر کشور در 1058 روستای استان برگزار خواهد شد که در 39 روستای اعضای آن 5 نفر و مابقی با انتخاب 3 عضو خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: در دوره قبلی 56 روستا ثبت نام کننده نداشت که در این دوره به تعداد 20 روستا رسیده که این روستاها نیز به دلیل خالی از سکنه بودن انتخابات شورای اسلامی روستا در آنها برگزار نخواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: طبق آمار تحصیلات کاندیداهای روستاها نیز افزایش چشمگیر داشته و ۲ نفر با مدرک تحصیلی دکتری، ۱۰۹ نفر مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۴۵۶ نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی و بقیه نیز دیپلم و دارای سواد خواندن نوشتن ثبت نام کرده اند.

کد خبر 1045400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha