"سیاهی" ارمغان کرونا برای خطه خراسان شمالی

تاخت و تاز کرونا در خراسان شمالی این روزها به حدی رسیده که مسئولان گفته اند، هفته سیاه در پیش روی استان بوده و روزهای سختی در انتظار مردم است، روزهایی که نتیجه برگزاری عروسی ها و دید و بازدیدهای عید است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ این روزها شمار بستری های کرونایی در بیمارستان های خراسان شمالی روند روبه افزایش داشته و شمار بستری ها نسبت به هفته های پیش سه برابر شده است. 

 


روز گذشته اعلام شد که تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی استان از سه مورد به پنج مورد افزایش یافته است.

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: اکنون شهرستان های شیروان، اسفراین، بجنورد، جاجرم و گرمه در وضعیت قرمز و شهرستان های فاروج و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی است.

 


دکتر "سیداحمد هاشمی" اظهار داشت: راز و جرگلان تنها شهرستان با وضعیت زرد کرونایی در استان است.

 


در این میان، انگشت شماتت به دید و بازدیدهای عید و برگزاری عروسی ها است و گفته می شود بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی سبب شده تا کرونا اوج بگیرد. 

 


استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی علت عمده شیوع کرونا است. 

 


در هفته های اخیر دورهمی های خانوادگی و مراسم عروسی بدون توجه به خطر کرونا، برگزار شده که همین موارد روزهای سختی را برای مردم رقم زده است.

 

 


دکتر "اسحاق ایلدرآبادی" رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین هم برگزاری جشن های عروسی را معضل مهم برای مهار کرونا عنوان کرد و گفت: متاسفانه عروسی ها در شهرها و روستاها با جمعیت زیاد برگزار می شود و البته پروتکل بهداشتی هم در آن رعایت نمی شود.

 

 

فرماندار بجنورد هم برگزاری مراسم عروسی را از عوامل شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: برگزاری عروسی در منازل به ویژه در روستاها، مهمترین علت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است.

 


"غلامرضا عوض زاده" اظهار داشت: نظارت بیشتر شده اما مردم خود باید نسبت به تجمع و خطرات آن حساس باشند.

 


افزایش شمار مبتلایان سبب شده تا مسئولان از روند رو به افزایش بستری ها ابراز نگرانی کنند. 

 


مسئولان می گویند هنوز هم تنها راهکار برای مهار کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و خودداری از ترددها و سفر است.

 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: تنها راه برای قطع زنجیره کرونا رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک است.

 

 

دکتر "افشین دلشاد" اظهار داشت: برای قطع زنجیره کرونا باید تجمع ها و دورهمی ها کم شود و به حداقل برسد. 

 


مسئولان اعلام کرده‌اند که بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد بار دیگر باید به بیماران کرونایی اختصاص یابد و بیماران غیرکرونایی به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می شوند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی  پیش از این از احتمال قرمز شدن استان خبر داده و گفته بود که شمار بیماران کرونا که در بیمارستان بستری شده اند، نسبت به هفته های اخیر سه برابر شده است.

 


هاشمی اظهار داشت: پیش بینی می شود در هفته آتی وضعیت بدتری داشته باشیم، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کاهش یافته و به کمتر از ۷۰ درصد رسیده است.

 


وی افزود: تخت های بیمارستان امام حسن(ع) در شهر بجنورد به جز بخش قلب، به مبتلایان به کرونا اختصاص می یابد و بیماران غیرکرونایی این مرکز درمانی به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می شوند.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد هم برگزاری تجمع ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی را جرم اعلام کرده است.

 


"سیدجلال ایلالی" اظهار داشت: تجمع ها سلامت مردم را به مخاطره می اندازد و تهدید بهداشت است از این رو جرم محسوب می شود و با عاملان آن برخورد می شود. 

 


وی افزود: برگزاری تجمع و مراسم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی جرم است و ما آمادگی داریم تا نسبت به تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی به جرم اقدام شود.

 

 

کد خبر 1045465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha