برداشت ۳۵۰۰تن کلزا از اراضی کشاوری دهلران

مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به آغاز برداشت کلزا در دهلران، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰تن کلزا در این شهرستان برداشت شده است.

«علی غلامی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت ۲۰ هزار تن کلزا برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه 5 مرکز کار خرید کلزا در شهرستان با قیمت تضمینی بر عهده دارند، تصریح کرد: خرید کلزا به صورت تضمینی و هر کیلو 11هزار تومان در مراکز خرید دولتی است.

 

 غلامی تصریح کرد: ۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود و ارزش محصولات کشاورزی شهرستان دهلران به ۸ هزار میلیارد ریال در سال می‌رسد.

 

وی  گفت: شهرستان دهلران با دارا بودن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام را تولید می‌کند و تنها تولید گندم این شهرستان سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران افزود: امسال بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم در شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی کشت شده 170 هزار تن گندم خریداری شود.

 

وی افزود: در مجموع مرکز خرید 17با ظرفیت ۲۲۰ هزار تن در شهرستان آماده خرید تضمینی محصول از کشاورزان است.

 

غلامی خاطرنشان کرد: همه هماهنگی‌ها و پیش بینی‌های لازم را برای زمان برداشت در سطح شهرستان دهلران اندیشیده شده و جای نگرانی و کمبودی در بحث کمباین و نبود سیلو برای خرید گندم در شهرستان احساس نمی‌شود.

کد خبر 1045471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha