پادکست «عطار از  نگاه ادب و عرفان» به همت فرهنگ‌سرای خانواده منتشر می‌شود

همزمان با فرارسیدن ۲۵ فروردین روز بزرگداشت شاعر و عارف نام آور ایران عطار نیشابوری پادکست «عطار از نگاه ادب و عرفان» منتشر می‌شود.

 

به‌گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای خانواده؛ این برنامه با هدف ترويج انديشه های عطار در بين خانواده ها و به خصوص جوانان، با مشاركت كانون ادبي عرفاني شفق، برگزار می‌شود.

در اين برنامه پرستو يمينی دبير كانون ادبی عرفانی شفق، در خصوص زندگينامه و آثار اين شاعر نامی نکات ارزشمندی را ارائه می دهد.

همچنین فتوکلیپ معرفی تذکرة الاولیا به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده منتشر می‌شود این برنامه برگرفته از کتابی به همین نام است و نثری ساده داردو عطار شرح ۷۲ تن از اولیا، عارفان را با ذکر مکارم اخلاق، مواعظ و سخنان حکمت آمیزشان در این کتاب به تحریر در آورده است.

روز ۲۵ فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نامگذاری شده است و همه ساله مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف نامی برگزار می شود.

عطار کدکنی نیشابوری شاعر و عارف نام آور ایران در قرن ششم و آغاز قرن هفتم بود.

شهروندان برای بهره مندی از برنامه‌ های یاد شده می توانند ۲۵ فروردین ماه به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

 

کد خبر 1045594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha