جزئیات حذف دفترچه بیمه سلامت در گلستان

کمانگری گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه در استان گلستان حذف دفترچه های بیمه سلامت از صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز می شود.

«مهرداد کمانگری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: کاربرد و حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت را در دستور کار قرار دادیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: در قانون بودجه امسال و تبصره 17 ذکر شده است که باید سازمان های بیمه گر باید از ابزارهای الکترونیکی استفاده کنند و استفاده از دفترچه های کاغذی این سازمان ها کاهش پیدا کند.

 

کمانگری یادآور شد: در این راستا سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند فرآیند حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی را آغاز کرده و سازمان بیمه سلامت نیز از ابتدای اردیهبشت ماه نسبت به این مهم اقدام می کند.

 

وی افزود: آمادگی لازم را برای حذف دفترچه های بیمه در استان گلستان وجود دارد و از تیرماه سال گذشته در موسسات بخش خصوصی استارت این کار را زدیم ولی فرآیند آن به کندی پیش رفت و از موسسات درخواست کردیم که اسناد خود را به صورت الکترونیک برای ما ارسال کنند و در این زمینه مشوق هایی برای آنها از جمله پرداخت زودتر معوقات در نظر گرفته شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان یادآور شد:موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت به سامانه های الکترونیک بیمه سلامت متصل شدند، در ابتدا و از ابتدای اردیبهشت ماه در استان گلستان حذف دفترچه های بیمه سلامت از صندوق بیمه سلامت همگانی که بالغ بر 106 هزار نفر عضو دارد انجام می شود و چاپ دفترچه برای اعضای این صندوق صورت نمی گیرد.

 

کمانگری یادآور شد: این امکان برای مطب ها فراهم شده که به صورت نرم افزاری بتوانند نسخه خود را ارائه کند و می تواند با کد رهگیری که پزشک به بیمار ارائه می کند، بیمار با مراجعه به داروخانه ها از خدمات بیمه سلامت بهره مند شود.

 

وی گفت: در صورتی که به هر دلیلی مثل قطعی اینترنت این امکان وجود نداشته باشد پزشک می تواند از طریق سربرگ خود و با ذکر نام و نام خانوادگی بیمار به صورت بیمه ای به موسسه ای که بیمار قصد دریافت خدمت دارد اقدام کند.

 

کد خبر 1045616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha