مصوبه ستاد کرونا در تاکسی ها رعایت نمی شود

جعفری گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا بنا بود که تاکسی ها سه مسافر بیشتر سوار نکنند و مسافران حتما ماسک داشته باشند ولی این مصوبه آنگونه که باید رعایت نمی شود.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا این است که تاکسی ها سه مسافر بیشتر سوار نکنند و مسافران تاکسی حتما باید با ماسک سوار شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا چندین بار در این خصوص تذکر داده شده است و بیان کردیم که وضعیت مناسبی را شاهد نیسیتم و تاکسیرانی و شهرداری اقداماتی انجام داده ولی این اقدامات تنها به منظور حفظ سلامت راننده تاکسی مثل کاور راننده در نظر گرفته است.

 

جعفری یادآور شد: راننده ها باید به این نکته توجه کنند که اگر فردی که فاقد ماسک است را سوار نکنند این فرد برای آنکه بخواهد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند می آموزد که باید ماسک بزند.

 

وی گفت: در سال گذشته مصوبه ستادملی بود که افراد فاقد ماسک هیچ خدمتی نتوانند دریافت کنند ولی به این مصوبه آنگونه که باید اقدام نشد و اگر این مصوبه عملیاتی می شد می توانست در کاهش اپیدمی کرونا بسیار موثر باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه در راستای اجرای برخی از مصوبات ستادکرونا مقاومت هایی وجود دارد، افزود: مثبت بودن تست سریع تشخیص کرونا به حجم ویروس بستگی دارد و لذا ممکن است در برخی از زمان بیماری تست فرد منفی باشد ولی در تست پی.سی.آر اینگونه نیست و در بهترین حالت نیز این تست 20 تا 30 درصد منفی کاذب دارد و افرادی که داری علامت کرونا هستند باید فضای قرنطینه را رعایت کنند.

کد خبر 1045629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha