قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ار مرز ۵۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۵۰۲ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (24فروردین ماه)، گفت: طی 24 ساعت گذشته چهار هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: هم اکنون 512 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که 128 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 12 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی ادامه داد: حداکثر تعداد بیماران بستری در پیک قبلی حدود 480 بود که امروز بیشترین تعداد بستری را در طی 14 روز گذشته داشته ایم.

 

یزدان پناه یادآور شد: این روند بسیار نگران کننده بوده و طی روزها و هفته های آینده روند افزایشی موارد فوتی در استان اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 30 هزار و 166 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی اذعان داشت: از 1003 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 44 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئی بود.

 

یزدان پناه اظهار کرد: همچنین از 989 نمونه رپید تست 25 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: وضعیت خطرناکی را تجربه می کنیم که اگر همراهی مردم در کنترل بیماری نباشد، آسیب جبران ناپذیری بر سلامت و جان مردم وارد خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش می کنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در هر نوع تجمعی شرکت ننمایند، در مکان های شلوغ و پرخطر حضور نیابند، از سفر پرهیز نمایند، در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز 16 ساعته مراجعه کنند، در صورت مثبت بودن  تست کرونا  محل قرنطینه را ترک نکرده و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ کنند، محدودیت ها رعایت شوند تا انشاالله بتوان با تلفات کمتری از این پیک عبور نماییم.

کد خبر 1045735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha