کشاورزان و شالیکاران محصولات و اراضی خود را بیمه کنند

علیزاده گفت: کشاورزان و شالیکاران محصولات و اراضی خود را بیمه کنند تا در زمانی که تحت تاثیر شرایط جوی قرار می گیرند، دچار ضرر مالی نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«بهمن علیزاده» سه شنبه( ۲۴ فروردین) در آیین تجلیل از بایرامعلی وصالیان صاحب کارخانه نمونه برنجکوبی در این شهرستان، اظهارکرد: کشاورزان و شالیکاران محصولات و اراضی خود را بیمه کنند تا در زمانی که تحت تاثیر شرایط جوی قرار می گیرند، دچار ضرر مالی نشوند.

 

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است، افزود: این بیمه محصولات کشاورزی را در برابر سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به صورت عمومی و انفرادی بیمه می ‌کند.

 

وی از تداوم اصلاح و تجهیز اراضی زراعی خبر داد و تصریح کرد: اصلاح و تجهیز اراضی کشاورزی در شهرستان‌ های استان گیلان با هدف بهره وری بیشتر ادامه دارد.

 

علیزاده گفت: اقدامات مربوط به اصلاح و تجهیز اراضی در ۹۰۰ هکتار از شالیزارهای استان گیلان انجام شده است.

 

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تامین آب کشاورزی بر عهده شرکت آب منطقه ای است، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش میزان منابع آب کشاورزی استان گیلان، قدم های موثر و خوبی برداشته است.

کد خبر 1045742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha