چرا برخی از فیوضات ماه رمضان محروم اند؟/درک ماه رمضان تنها از جانب پروردگار عالم است

حجت الاسلام کفیل گفت: رسیدن به رضوان الهی جز با قدم برداشتن در مسیر پروردگار عالم و همراهی با حمد و ثنای الهی میسر نمی شود. اگر ما جذب احسان حق میشویم عنایت پروردگار عالم است که این توفیق برای ما حاصل شده است.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه شکرگزاری به واسطه ورود به ماه مهمانی خداوند گفت:  امام سجاد علیه السلام در دعای خود به حمد و ستایشی که خداوند ما را به دین خود ارزانی فرمود اشاره می کند. گاهی ما انسانها در نظام دینداری و توحیدی به تعبیری  قدردان خودمان می شویم همین امر موجب می شود تا غرور و خودبینی در ماه  متبلور شود.

 

وی افزود:  از این روز که امام سجاد علیه السلام به ما توجه می دهند که به واسطه توفیق بندگی در ماه مبارک رمضان خدا را شاکر باشیم در واقع انسان باید بداند که هر آنچه دارد از فیض مقام حق و پروردگار الهی است و اگر ما جذب احسان حق میشویم عنایت پروردگار عالم است که این توفیق برای ما حاصل شده است.

 

 حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: در مناجات شعبانیه میخوانیم که همانا ماه خدا به ما روی آورده است اما این روی آوردن ماه رمضان و اقبال آن تکوینی است در واقع این خدای جهانیان است که  ما را به ماه رمضان برده است.شاید این سوال ایجاد شود که چرا خداوند متعال همه انسانها را به ماه مبارک رمضان نمی برد تا از فیوضات و برکات سرشار آن بهره مند شوند؟

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به کم توفیقی برخی از انسان ها از فیوضات ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این فیض الهی به همه انسان‌ها عرضه شده است اما برخی لبیک نمی گویند و در ماه مهمانی خدا حضور موثر ندارند از همین رو امام سجاد علیه السلام می فرماید که پروردگار عالم  انسان ها را در مسیر دین قرار داد تا به رضوان و خوشنودی او برسند. رسیدن به رضوان الهی جز با قدم برداشتن در مسیر پروردگار عالم و همراهی با  حمد و ثنای الهی میسر نمی شود.

 

وی افزود:  دعا کنیم تا خداوند متعال این حمد را از ما بپذیرد چراکه اگر واقعاً پذیرفته شود انسان به پاداش محسنین دست خواهد یافت. خداوند می فرماید که من رحمت خود را نزدیک محسنین قرار دادم و همواره با آنها هستم.

 

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد:  انسان همواره باید توفیق بندگی در ماه رمضان را از جانب پروردگار عالم بداند و بر این نعمت همواره شاکر باشد چرا که در نهایت به پاداش محسنین دست خواهد یافت. در مورد اهمیت و جایگاه حمد الهی امام سجاد علیه السلام می فرمایند خداوندا من را به واسطه کمی شکر از خیر دنیا و آخرت محروم نکن.

 

کد خبر 1045748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha