کانون‌های فرهنگی باید بعنوان یک شبکه اجتماعی جریان‌ساز شناخته شوند

احمدپور گفت:کانون‌های فرهنگی باید بعنوان یک شبکه اجتماعی فعال و جریان‌ساز شناخته شوند.

محمد احمدپور مسئول کانون فرهنگی تبلیغی«پویان سرشت» شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به اهمیت تعریف نقش کانون‌های فرهنگی در تقویت و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره و اظهار کرد: آسیب شناسی جامعه و ارائه طرح و ایده به شورای فرهنگ عمومی از وظایف اصلی کانون‌ها است که باید پس از طی مراحل کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری کانون‌های فرهنگی در مقابله با شبیخون فرهنگی افزود: کانون‌های فرهنگی تبلیغی از نظر کمی و کیفی رشد خوبی دارند و معتقدیم در هر محله باید کانون فرهنگی برای آن پایه‌ریزی شود.

 

وی افزود: هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی این است که مرکز تفکر و تقویت اندیشه اسلامی باشد و در زمینه‌های مختلف لازم است تقویت شوند و بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرند.

 

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی«پویان سرشت» شهرستان بانه یادآور شد: لازم است اقداماتی برای رشد و توسعه کیفی کانون‌های فرهنگی تبلیغی در سطح کشور انجام ‌شود تا جامعیت کانون‌ها به نقطه‌ای برسد که در کنار احداث هر مسجدی یک کانون ایجاد شود.

 

احمدپور اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی می‌توانند جوانان را به سرمایه‌های اجتماعی بسیار قوی تبدیل کنند که نتیجه این امر مهم در دراز مدت مشاهده می‌شود و بی‌شک کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که در راستای توسعه دینی، ارتباط بین مسئولان و مردم می‌تواند موثر باشند.

 

وی اضافه کرد: رویکردها و اهداف کانون‌های فرهنگی باید متناسب با اقتضائات و فرهنگ این مردم تدوین شود. 

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی باید بعنوان یک شبکه اجتماعی فعال و جریان‌ساز شناخته شوند، افزود: کانون نباید تنها به آموزش احکام و قرآن بسنده نکنند بلکه در حوزه تبلیغ اجتماعی می‌توانند نقش‌آفرین بوده و پاره‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

کد خبر 1045751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha