اعلام وضعیت خشکسالی در آبدانان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان گفت: کمبود و عدم بارندگی‌های بهاره باعث ایجاد خساراتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی به کشاورزی اینشهرستان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « عباس پیری» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد:  علیرغم اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ میزان قابل توجهی بارندگی داشتیم اما به دلیل عدم پراکنش نامناسب بارش ها خصوصا در مقاطع حساس رشد، رویشی و زایشی گیاه متاسفانه تنش های شدیدی به مزارع وارد آمده است.

 

وی با بیان اینکه کمبود و عدم بارندگی‌های بهاره باعث ایجاد خساراتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی به کشاورزی شهرستان شده است، گفت:  چنانچه این روند پراکنش نامناسب که پیش بینی می شود در سال جاری ادامه داشته باشد اکثر مزارع غیرقابل برداشت خواهند شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان یادآور شد: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت انواع گندم و جو رفته بود که پیش بینی می شود با روند موجود عملکردمزارع بسیارناچیز باشد.
 

پیری تصریح کرد: همانند سنوات گذشته ۴ مرکز خرید گندم (۳ مرکز در بخش کلات مورموری و یک مرکز در بخش مرکزی) فعال و گندم مازاد کشاورزان با نرخ مصوب دولتی که تا این لحظه هر کیلوگرم ۴ هزار تومان است، خریداری می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با برآورد میزان خسارات وارده ناشی از خشکسالی توسط کارشناسان امر، مکاتبات و پیگیریهای لازم از طریق نماینده  محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ذیربط انجام گرفته و خواستار جبران بخشی از خسارات از جمله پرداخت خسارت، تمدید و امهال تسهیلات و تامین علوفه دامداران شده که امید است این مهم محقق و کمکی به کشاورزان منطقه کرده باشیم.

کد خبر 1045806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha