اجرای طرح هر خانه یک مسجد در ارتش/  برگزاری برنامه ندای ایمان در بهار قرآن از رادیو معارف

سرهنگ میدانی از برگزاری دهها برنامه قرآن و عترت در ارتش جمهوری اسلامی ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی خبر داد و گفت: طرح هر خانه یک مسجد، برنامه ندای ایمان در بهار قرآن از رادیو معارف، تکریم غنچه های رمضان از جمله برنامه های ماه رمضان است.

سرهنگ «مهدی میدانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اداره کل قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه های قرآن و عترت با رعایت پروتکل های کامل بهداشتی انجام می شود.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش افزود: برنامه بسیار وزین و خوبی هر سال با رادیو معارف داریم که با عنوان آیات نور برگزار می شود. برای امسال نیز هماهنگی هایی با رادیو معارف برای برگزاری برنامه آیات نور انجام شده است که در مجموع 30 جلسه تفسیر قرآن از طریق رادیو معارف پخش می شود.

 

 برنامه آیات نور را می توانید در ماه مبارک رمضان از رادیو معارف بشنوید

سرهنگ میدانی ادامه داد: 15 جلسه تفسیری توسط حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و 15 جلسه دیگر را حجت الاسلام « احمد جلیلی صفت» جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام می دهد.

 

وی افزود: برنامه آیات نور ضبط شده است و از اول ماه مبارک رمضان روزانه ساعت 8 و 30 و 13 و 45 دقیقه از رادیو معارف روی موج FM-۹۶ پخش می شود. در پایان این برنامه یک سوال مطرح می شود که باید پاسخ آن به شماره 30008382 ارسال شود و روزانه به هشت نفر به قید قرعه جوایزی اهدا می شود که پنج نفر آنها از بین ارتش و سه نفر از بین عموم مردم انتخاب می شوند.

 

اجرای طرح هر خانه یک مسجد در ارتش

میدانی از اجرای طرح هر خانه یک مسجد خبر داد و گفت: در فضای مجازی برنامه ندای ایمان در بهار قرآن را برگزار می کنیم که در آن آیات منتخب از قرآن را که با یا ایها الذین آمنوا آغاز می شوند، انتخاب کرده ایم و بین تفسیر آیات در بازه زمانی کوتاه 2 تا 3 دقیقه در قالب این طرح ارایه می شود و از تمامی روحانیون در مساجد و تمام کانال ها که بیش از سه هزار و 800 کانال قرآنی داریم، پخش می شود.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: کارت هدیه یک میلیون ریالی در 30 شب و در مجموع 300 کارت هدیه پیش بینی کرده ایم که به افراد برگزیده اهدا می شود.

 

وی گفت: در کلاس های هر روز قرآن که از ساعت 7 تا 8 صبح برگزار می شود، سه هزار و 800 استاد در ادارات مختلف عقیدتی نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی دریایی، ستاد ارتش و نیروی هوایی حضور دارند که در پیام رسان سروش ساماندهی کرده ایم تا با شاگردان خود کلاس و تعامل دوسویه داشته باشند.

 

ادامه اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم در ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرهنگ میدانی با اشاره به اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش بینی کرده ایم 14 هزار نفر بتوانند جزء یک تا کل قرآن کریم را حفظ کنند و تعداد حافظان قرآن به 28 هزار تا 30 هزار نفر برسد.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: از این استدلال بهره بردیم و می خواهیم کار 43 ساله را در یک سال انجام دهیم و با تدابیر ریاست عقیدتی ارتش به هدف خود خواهیم رسید.

 

میدانی ادامه داد: کرسی های تلاوت قرآن در فضای مجازی، جلسات تفسیر به صورت وبینار، تکریم حافظان و قاریان، جزء خوانی قرآن و هزاران ختم قرآن در ارتش از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است.

 

میدانی گفت: جامعه 25 تا 30 هزار نفر قاریان و حافظان ارتش و خانواده های ارتش از این برنامه های قرآنی استفاده می کنند.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: ارتش قرآن بنیان در کل دنیا داریم و از ولی فقیه اطاعت و پیروی می کند و امیدواریم هزاران ختم قرآن در ماه مبارک رمضان انجام شود.

 

سرهنگ میدانی گفت: طرح هر خانه یک مسجد برنامه جامعی است که در ماه ها و مناسبت های مختلف ویژه کارکنان ارتش و خانواده هایشان برگزار می شود که در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه به این طرح پرداخته ایم.

 

سرهنگ میدانی افزود: سخنرانی بیش از 500 روحانی در مساجد و فضای مجازی از دیگر برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

وی گفت: تحت عنوان هر خانه یک مسجد مساجد را به خانه های کارکنان و خانواده هایشان برده ایم که این طرح از شش ماه پیش آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط ویروس کرونا برگزاری نماز جماعت در شهرهای قرمز برگزار نمی شود، افزود: بارگذاری ادعیه و اعمالی لیالی قدر در فضای مجازی و پویش کمک مومنانه از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

برگزاری جشنواره حدیث با محوریت نهج البلاغه

وی با اشاره به برنامه های متنوع در بخش عترت که از سوی اداره کل قرآن، عترت و نماز ارتش برگزار می شود، گفت: ترویج فضایل اهل بیت در گروه های مجازی، برگزاری جشنواره حدیث با 110 حکمت نهج البلاغه که از اسفند ماه مراحل مقدماتی آن آغاز شده است و مراحل بعدی آن در ماه رمضان برگزار می شود و پس از ماه مبارک مرحله پایانی جشنواره حدیث برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: 40 حدیث ماه مبارک رمضان در خصوص اهمیت و فضیلت از لسان اهل بیت (ع) در فضای مجازی بارگزاری کرده ایم. همچنین مدیحه سرایی مداحان اهل بیت در لیالی قدر را داریم. بارگزاری ادعیه صحیفه سجادیه از دیگر برنامه های ارتش در فضای مجازی است.

 

سرهنگ میدانی بیان کرد: برگزاری نماز جماعت در مناطق سفید کشور از دیگر برنامه هایی است که برای ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده ایم.

 

تکریم غنچه های رمضان و روزه اولی ها

سرهنگ میدانی با اشاره به برنامه های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: تکریم غنچه های رمضان که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند، تکریم روزه اولی ها با اهدای هدیه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع رمضان، آموزش قرآن به ویژه حفظ کودکان از برنامه های ویژه کودکان در ماه مبارک رمضان است.

 

وی افزود: شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در بحث کودکان، معرفی ستاره های قرآنی، تکریم حافظان قرآن در بخش کودک و نوجوان، آموزش قرائت نماز در فضای مجازی از دیگر برنامه های ویژه کودکان در ماه مبارک رمضان است.

 

برگزاری ۴۰۰ محفل قرآنی در فضای مجازی ویژه ماه رمضان

سرهنگ میدانی در ادامه گفت: مسابقات قرآنی را در ماه مبارک رمضان ادامه می دهیم و در نیروهای مسلح کلاس بندی و آموزش حفظ و قرائت قرآن را داریم.


وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی گفت: 1500 محفل قرآنی در طول سال در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد که پیش بینی کرده ایم که در ماه مبارک رمضان حدود 400 محفل قرآنی در فضای مجازی برگزار کنیم.

 

کد خبر 1045845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha