پلیس با معدود هنجارشکنانی که حرمت ماه مبارک رمضان را نگه ندارند برخورد می کند

آمویی، گفت: روزه‌‌خواری در ملاء‌عام جرم است، پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی‌توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی و به‌خصوص مردم مومن ایران و استان کرمانشاه شد.

 

وی با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، افزود: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند، افزود: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء‌عام مانند بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

 

وی  تصریح کرد: آن دسته از رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی‌ها که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می‌توانند تنها از طریق خدمات  بیرون‌بر فعالیت کنند.

 

آمویی اظهار کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز می‌توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.

 

وی افزود: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است. 

 

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

 

 

کد خبر 1045922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha