برگزاری  نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم  از ۱۸ ماه مبارک رمضان

احسانی گفت: نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران؛ از (۱۸ تا ۲۸ ماه مبارک رمضان) برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: به اطلاع کلیه ناشران، مؤسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات و محصولات قرآنی و دینی می رساند نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران؛ از تاریخ 11 لغایت 21 اردیبهشت ماه سال جاری (18 تا 28 ماه مبارک رمضان) برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: کلیه متقاضیان؛ که در یکی از حوزه های مختلف قرآنی و دینی دارای محصول و یا خدمات ارزنده­ای می باشند می­توانند از تاریخ 23 لغایت 27 فروردین ماه براساس شرایط و ضوابط نسبت به ارسال درخواست خود جهت شرکت در نمایشگاه مجازی قرآن کریم اقدام نمایند.

 

وی به شرایط و ضوابط ثبت نام «ویژه ناشران کتب دینی و قرآنی» اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه منحصراً برای عرضه و فروش کتاب کاغذی و چاپی است و ملاک ثبت نام و عرضه کتاب در این نمایشگاه، داشتن عناوین کتاب چاپ شده از آغاز سال 1392 تا اسفند 1399 است.

 

احسانی بیان کرد:  در نمایشگاه مجازی قرآن کریم، ناشران صرفاً مجاز به ارائه کتب با موضوعات دین- اسلام (رده بندی دیویی 297) و  دفاع مقدس هستند و همچنین  ناشران موظف به فروش کتاب با 20 درصد تخفیف هستند.

 

وی داشتن پروانه نشر یا جواز کسب از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و شهرستان‌ها (پروانه نشر یا جواز کسب باید تا پایان خرداد ماه سال جاری معتبر باشد) را از دیگر شرایط عنوان کرد و افزود: ثبت‌نام در بخش فروشگاهی نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی اینترنتی register.tibf.ir    است.

 

 احسانی همچنین در مورد شرایط و ضوابط ثبت نام «ویژه مؤسسات و مراکز قرآنی و دینی» گفت:امکان ارائه خدمات ممتاز و ارزنده در عرصه های آموزش مجازی قرآن کریم، مشاوره دینی، تولید و انتشار محتواهای قرآنی در قالب نرم افزار، سایت، پیام رسان و شبکه های اجتماعی و ..... توسط مؤسسه متقاضی در بستر فضای مجازی و  داشتن مجوز فعالیت معتبر از دستگاه، سازمان و یا نهاد ذی صلاح لازم است.

 

گفتنی است،جهت مشاهده فرم ثبت نام، به سایت معاونت قرآن و عترت به آدرس www.qia.farhang.gov.ir مراجعه نمایید.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا سال ۹۸ بیست و هفت دوره توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار می شد که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نشد و امسال به صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

 

کد خبر 1045950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha