ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به کمال

آیت الله عبادی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به کمال است، گفت: انسان در این ماه مبارک می تواند با رسیدن به صحت و سلامت روحی و جسمی و زیر پاگذاشتن غرایز خود به قرب الهی دست پیدا کند و سعادتمند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» ظهر امروز (25 فروردین) در نشست با فعالان پاسخگویی به مسائل احکام شرعی در بیرجند اظهار داشت: در طول تاریخ افراد بسیاری به مقام اجتهاد و مرجعیت راه پیدا کردند اما تعداد آن محدود بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: باید افرادی در جامعه وجود داشته باشند که دستاورد و احکام مجتهدین را به مردم رساند و این کار به عنوان مکمل اجتهاد محسوب می شود.

 

وی با اشاره به تخصص های فقهی گفت: برخی افراد ممکن است مباحث فقهی را بدانند و به تحلیل مسائل دینی بپردازند اما تسلط بر فتاوی و تببین آن برای مردم کار جداگانه و سختی است و از گذشته به صورت شاخص افراد محدودی این کار را انجام می دادند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان نعمتی است که خداوند متعال عرضه داشته است و باید قدر آن را بدانیم و همان گونه که در سخت افزار هستی نعمت های بسیاری خداوند عنایت کرده است نرم افزار هستی هم ارائه داده تا از آن بهره بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عبودیت برنامه ای برای به کمال رسیدن عبد است، گفت: از نماز و روزه در این ماه مبارک برای رسیدن به کمال استفاده کنید و بدانید که روح عبادت، قرب است و بدون آن عبادت معنایی ندارد.

 

وی در ادامه تاکید داشت: بشر با استفاده از ابزارهای رسیدن به کمال از جمله صحت و سلامت روح و بدن می تواند به حکمت های الهی دست پیدا کند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه یکی از آفات بشر بحث شکسته شدن اراده اش است، ادامه داد: اگر غرایز بر او حاکم شود و اراده اش از بین برود مقامش پایین تر از حیوانات خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: انسان با کمک گرفتن از ماه مبارک رمضان می تواند اراده خود را قوی کند و پا بر روی غرایز خود بگذارد و به سعادت ابدی دست یابد.

کد خبر 1045967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha