تاکید بر مراجعه مردم سی سخت برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد با بانک ها

کلانتری بر حضور و مراجعه زلزله زدگان سی سخت برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد با بانک های عامل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز در نشست بازسازی سی سخت که با حضور معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، با بیان اینکه، کار آواربرداری شهر سی سخت که قرار بود تا پایان فروردین ماه جاری به اتمام برسد یک هفته زودتر تمام شده، گفت: اکنون برای تسریع در عملیات اجرای بازسازی منازل، مردم سی سخت به بانک های عامل ملی، ملت و سپه که شعبه آنها در سی سخت دایر است، مراجعه کنند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراجعه به بانک و تشکیل پرونده و عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات باید هرچه زودتر انجام گیرد تا طبق برنامه زمان بندی فرصت از دست نرود.
 

وی با بیان اینکه بانک های عامل از اینکه استقبال مراجعه کنندگان در سی سخت کم است گله مند هستند، تاکید کرد: هرگونه تعلل باعث می شود تا ساخت و سازها به عقب افتد و شرایط سخت تر شود. 
 

کلانتری یادآور شد: دولت وظیفه دارد تا همه شرایط را فراهم کند و اکنون که با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی از جمله مجموعه بانک ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، دانشگاه و شهرداری همه امکانات و شرایط فراهم بوده نوبت مردم است که حضور یابند و پیگیر کارهای خود شوند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حالی که مصالح استاندارد و با کیفیت از جمله میلگرد، آجر و سیمان فراهم شده و کار آوار برداری و صدور پروانه و مجوزها انجام و پی کنی ۱۵۰ واحد نیز صورت گرفته و استاندارد سازی به خوبی نظارت و کنترل می شود، اکنون همکاری مردم را می طلبد.
 

وی با بیان اینکه مبلمان شهری مد نظر بوده و درحال فراهم کردن شرایط هستیم، گفت: برای ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیگیر هستیم که بخشی از آن تامین شده است.
 

کلانتری با بیان اینکه، اکیپ های آواربرداری برای فعالیت به روستاها اعزام شده اند، گفت: این اکیپ ها وضعیت روستاهای آسیب دیده از زلزله را بررسی می کنند و هرجا که نیاز به تخریب باشد اقدام خواهند کرد.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بانک های عامل در نشست بعدی گزارشی از روند مراجعات مردمی برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات ارائه دهند.
 

وی ادامه داد: اگر مردم برای عقد قرارداد مراجعه نکنند بانک ها خود پیگیر باشند و آنها را مطلع کنند حتی اگر شد به درب منازل و محل اسکان آنها بروند تا هرچه زودتر برای عقد قرارداد حضور یابند و تشکیل پرونده دهند.
 

«عزیزالله مهدیان» کشور هم گفت: کار آواربرداری در شهر سی سخت تمام شده و اکیپ ها به روستاها رفته اند.
 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: نزدیک به ۸۰۰ واحد در شهر سی سخت آواربرداری شده و کار اجرا آغاز شده است.
 

به گفته وی، تاکنون هزار و ۷۶۲ پرونده تشکیل و به بانک های عامل معرفی شده اند، اما بانک ها، استقبال کم مردم و عدم مراجعه و پیگیری امور خود را مشکل پیشرفت کار بیان می کنند.
 

مهدیان تصریح کرد: از مجموع واحدها ۹۶ واحد احداثی، ۲۲۷ تعمیری، ۳۵۰ واحد پی کنی و ۳۱۳ واحد عقد قرارداد شده است.
 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مشکلات در روستاها کمتر بوده و پیچیده نیست و ستاد با سرعت بیشتری اقدام به رفع مشکلات آنها خواهد کرد.

کد خبر 1045984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha