وعده وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکل معلمان دانشسرایی

حاجی میرزایی از پیگیری مشکلات معلمان دانشسرایی خبر داد و گفت: به دنبال حل سریع مشکلات آن ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، یکی از موضوعاتی که اخیراً گلایه هایی را روانه وزارت آموزش و پرورش  کرده است، مشکلات معلمان دانشسرایی است. حذف سنوات فاصله‌ خدمتی موجب شده است تا این معلمان که تعداد آن ها 40 هزار نفر است ضمن گلایه دست یاری خود را به سمت این وزارت خانه بلند کنند.

 

دانشسراها در دهه 70 فعالیت می‌کردند، دانش آموزان پس از اتمام دوره راهنمایی برای تحصیل در دوره متوسطه به دانشسراها می‌رفتند و پس از تعهد خدمت و فارغ التحصیلی به عنوان معلم مشغول به کار می‌شدند اما در آن ایام به دلیل عدم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی، میان فارغ التحصیلی افراد از دانشسراها تا جذب آنها چند سال فاصله افتاد و عده‌ای 3 یا 4 سال منتظر ماندند تا در آموزش و پرورش جذب شوند.

 

در حال حاضر که بسیاری از این معلم ها در آستانه بازنشستگی هستند وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای داده است که در این اطلاعیه آمده «با توجه به صراحت بند 2 بخشنامه شماره 212720 به تاریخ 20 دی 94 وزارتی احتساب بلاتکلیفی مشمول دانشسراها  نمی‌شود». یعنی کسانی که در آستانه بازنشستگی بودند باید چند سال دیگر هم خدمت کنند.

 

از سوی دیگر هم  دیوان عدالت اداری اقدام به نقض رای وحدت رویه سال ۸۸  که  شامل این موضوع بود دیوان عدالت اداری سنوات وقفه پس از فارغ‌التحصیلی را با پرداخت حقوق به آموزش و پرورش ایجاب و احکام کارگزینی اصلاح کرده بود را نقض کرده است. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش صندوق بازنشستگی و از پذیرش سنوات وقفه پس از فارغ‌التحصیلی امتناع می‌کند.

 

از این رو به دلیل گلایه معلمان دانشسرایی وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان داد و در صفحه توتیر خود نوشت«وظیفه می‌دانم که پیگیر مطالبه و رفع مشکل معلمان دانشسرایی باشم.برای حل این مشکل در کنار همکاران و در حال تعامل و هم افزایی با مجلس شورای اسلامی، سازمان بازنشستگی و دیوان عدالت هستیم تا این مسئله به سرعت حل شود».

 

به هر روی، تعداد این دسته از معلمانی که سال ها برای نظام تعلیم و تربیت زحمت کشیده اند، کم نیستد آن ها در حال حاضر که باید بازنشسته شوند و فراغ بال داشته باشند امید است با تدبیر و همراهی و همسویی با این معلمان مشکلشان حل شود.

 

کد خبر 1045990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha