مدیرکل صدا و سیمای خوزستان برنامه های ماه رمضان را تشریح کرد

رحیمی با تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز خوزستان به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: این برنامه‌ها در دو بخش فارسی و عربی تولید شده است.

«مسلم رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، به تشریح برنامه های صدا و سیما مرکز خوزستان به مناسبت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: مرکز خوزستان امسال نیز مانند سال های گذشته  ماه ضیافت الهی را در سه بخش فارسی، عربی و رادیو شهری دزفول با هدف ایجاد فضایی معنوی همراه با نشاط و سر زندگی و نیز انعکاس آداب و رسوم ویژه اقوام مختلف استان مخاطبانش را همراهی می کند و با آنان زمزمه نیاز سر می دهد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان افزود: به همین منظور سیمای خوزستان برنامه های ماه ضیافت الهی را در دو بخش فارسی، عربی با برنامه «سحرخیزان »به تهیه کنندگی و کارگردانی علی اکبر ابراهیمی زاده در سحرگاهان آغاز می کند و با ویژه برنامه «روشنی های شهر» به تهیه کنندگی علی زارعی و امین موحد ویژه افطار ادامه می دهد.

 

وی اضافه کرد: همچنین پخش «سریال کمدی غوزی» به کنندگی سید مهدی فاخر، سریال «سی سراب» به تهیه کنندگی محسن توکل فرد و «تلاوت قرآن کریم به صورت زنده» به تهیه کنندگی مجتبی همت پور، قرائت قرآن کریم ویژه «شهرستان ها»به تهیه کنندگی نهال سندان، برنامه «حدیث آسمانی» به تهیه کنندگی حسین فرهادزاده، «سلامت خونه» به تهیه کنندگی منوچهر برون، «تا اوج» به تهیه کنندگی عقیل نواصر و برنامه های دیگر مخاطبان خود را همراهی می کند.

 

رحیمی به برنامه های با موضوع آشنایی با آداب، رسوم  و فرهنگ روستاها و شهرهای استان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: «باید و نبایدهای ماه رمضان»، بخش ویژه سلامت و تغذیه و نیز توصیه های پزشکی و بهداشتی در خصوص بیماری کرونا همچنین پرداختن به مسائل و موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از قبیل کسب روزی حلال و مناجات و ادعیه های رمضانی و ... از جمله بخشی از آیتم های این برنامه ها هستند.

 

وی با بیان اينکه معاونت صـدا نیز  علاوه بر برنامه های روتین خود  با محوریت ماه مبارک رمضان  مخاطبانش را بــا ویژه برنامه های متنوعی همراهی می کند گفت: این برنامه های عصرگاهی شامل «یک قدم تا خدا» ویژه افطار به تهیه کنندگی رضا رادمهر و نسترن شاهسواری و با گویندگی مهران نصرت پناه، برنامه «باسحرخیزان» به تهیه کنندگی محمودرضا ستایش و برنامه عربی «انتم والاذاعه» به تهیه کنندگی عبدالله طرفی و با گویندگی مرضیه حسینی، زینب بویرده، فرح احمدی و سید هاشم سید لطیفی است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: این برنامه ها در فضایی معنوی اما با نشاط با بخش‌ها و آیتم‌های مختلفی چون طرح مسائل اجتماعی و دینی، پرداختن به حکایات مختلف در قالب نمایش، اعجاز قرآنی و گزارش از مراکز خیریه احکام شرعی، مناجات، ادعیه و آواهای دلنشین رمضانی، تغذیه در رمضان با هدف  تغییر رفتارهای غذایی در این ماه مبارک و نیز ارائه سبک تغذیه سالم، شرح فرازهایی از نهج البلاغه و سخنان حضرت علی (ع) آیات و احادیث و ... تقدیم مخاطبان می شود.

 

وی با اشاره به تولید و پخش گزارش های موضوعی رمضان یاد آور شد: گفتگوی ویژه خبری، تهیه و ارســال اخبار تولیدی تلویزیونی و رادیویی به تهران و شبکه های سراسری از اقدامات همکاران معاونت خبر مرکز برای این ماه  است؛ همچنین همکاران فضای مجازی  و رادیو نما نیز مطالب متنوعی با موضوع ماه رمضان، شب های قدر و جشن های رمضان آماده کرده اند که شامل ساخت نماهنگ و موشن گرافی های کوتاه درباره بهداشت، روان شناسی، بخش پزشکی و آگاهی عمومی، مطالب مذهبی و دینی و همچنین تولید و انتشار پست های مرتبط با مناسبت های ماه رمضان از جمله آنها است.

 

کد خبر 1046005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha