نیازمند هم‌افزایی نهادهای فرهنگی استان هستیم

ناظمی با تأکید بر این‌که نیازمند هم‌افزایی نهادهای فرهنگی استان هستیم، گفت: اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله ثمرات هم‌افزایی نهادهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در دیدار شهردار منطقه یک تبریز اظهار داشت: همراهی و همکاری نهادهای مختلف موجب همپوشانی توانمند‌ی هر نهاد متولی امر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: فضاهای فرهنگی موجود در انحصار یک اداره یا نهاد نیست بلکه این فضاها برای استفاده‌ عموم مردم است و نهادهای مختلف با همکاری و هم‌افزایی و اجرای برنامه های مشترک می‌توانند به بهترین نحو از این فضاها بهره گیرند.

وی، اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و هنری را از دیگر ثمرات هم‌افزایی نهادهای مختلف عنوان کرد. و از همکاری شهرداری منطقه یک در جهت تقویت فضای سبز مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز تقدیر کرد و خواستار بازطراحی فضای این مجموعه و همراهی بیش از پیش  این شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شد.

ناظمی همچنین از مجموعه ی شهرداری منطقه یک برای ایجاد بسترهای مناسب برای هم پوشانی و همراهی هر دو مجموعه در راستای ارائه خدمات فرهنگی ، اجتماعی به شهروندان تقدیر کرد.

وی، افزایش فعالیتهای فرهنگی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: فعالیت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسیب های جامعه باید در یک مسیر و تکمیل کننده یکدیگر باشد و ارگان های متولی فرهنگ استان برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید مانند اجزای یک پیکر واحد حرکت کنند.

همچنین «اکبر پورخردمند» شهردار منطقه یک تبریز در سخنانی پس از شنیدن نکته نظرات و پیشنهادات هنرمندان و روسای انجمنهای هنری اظهار داشت: نقش هنرمندان در شرایط فعلی و کرونائی بسیار حائز اهمیت بوده و می توانند در جهت تغییر چهره شهر و تبدیل آن به محیطی با نشاط و فرهنگی گامهای مؤثری بردارند.

وی گفت: حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و هنرمندان در کنار شهرداری برای حل مسائلی از جمله ارتقاء کیفیت زندگی بویژه در مناطق کم برخوردار با ارائه خدمات بر اساس رسالت هنر می توانند پویایی بیشتری را ایجاد نمایند .

کد خبر 1046089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha