ناتوانی در مدیریت منابع آبی به کشاورزان بخش «کربال» در خرامه خسارت زده است

زارع درنیانی گفت: کشاورزان بخش «کربال» شهرستان خرامه به دلیل کمبود آب دچار خسارت شده اند و ناتوانی در مدیریت منابع آبی، باعث ایجاد مشکلات برای آنها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی زارع درنیانی»، امروز با اشاره به لزوم مشخص شدن میزان حقابه کشاورزان دشت «کربال» از آب سد «درودزن» به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: کشاورزان بخش «کربال» شهرستان خرامه به دلیل کمبود آب دچار خسارت شده اند.

نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس افزود: تصمیمات غیرکارشناسی کارگروه کشاورزی استان، موجب خشک ‌شدن و خرابی مزارع گندم این بخش شده است.

وی اضافه کرد: تحصن و اعتراض مردم این بخش در چند روز اخیر نیز نتیجه‌ نداده است و برای دغدغه‌های کشاورزان خرامه به چاره ‌اندیشی نیاز است.

زارع درنیانی تاکید کرد: لازم است تا کارگروه کشاورزی و همچنین مسئولان ارشد فارس در اولین فرصت پاسخگوی خسارات وارده به کشاورزان این بخش از خرامه باشند.

نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس ادامه داد: کاشت گندم طبق اعلام کارگروه کشاورزی فارس بوده و به این معنی است که آب مورد نیاز تامین می شود.

وی اضافه کرد: کشاورزان بسیاری در منطقه «کربال» هزینه بسیاری صرف کاشت گندم کرده‌اند اما ناتوانی در مدیریت منابع آبی، باعث ایجاد مشکلات برای آنها شده است و کشاورزان شاید نتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: نابسامانی‌ در مدیریت بخش کشاورزی استان با وجود مدیران کنونی تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را ناممکن می کند.

کد خبر 1046093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha