لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر برای تقویت جریان انقلابی

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: هنر باید در خدمت انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار قرار بگیرد تا از ظرفیت انگیزشی و جاذبه هنر برای تقویت روح انقلاب اسلامی استفاده شود تا از این پیوند مبارک نتایجی اعم از تقویت جریان انقلابی در جامعه به‌دست بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» عصر امروز(25فروردین) همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان و مصادف با آئین اختتامیه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری مازندران در جوار موزه شهدای روستای قراخیل، بیان کرد: پاسداشت هنرمند شهید اهل قلم، شهید مرتضی آوینی ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تقدیر از اهالی این روستا که این بنای زیبا با ابتکاری هنرمندانه با نام شهدا را ایجاد کردند، افزود: شهیدان ما بهترین مصداق هنر هستند، مهم‌ترین هنر ایثار، از خودگذشتن و از سیم خاردار نفس عبور کردن است که شهدا به‌خوبی این هنر را به‌نمایش گذاشتند، شهیدان ما به هنر ارزش و آبرو دادند.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: هنر اگر در خدمت انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار قرار نگیرد از ما شکایت می‌کند هنر باید با انقلاب پیوند بخورد باید از ظرفیت انگیزشی و جاذبه هنر برای تقویت روح انقلاب اسلامی استفاده کنیم هنر با انقلاب اسلامی باید گره بخورد تا از این معجون زیبا نتایجی اعم از تقویت جریان انقلابی در جامعه به‌دست بیاید.

 

وی  در ادامه ضمن تشکر از هنرمندانی که در حوزه‌های مختلف آثار هنری خودشان را به آستان پربرکت شهادت تقدیم می‌کنند، گفت: برخی از هنرمندان در گمنامی و در شرایط بد معیشت و اقتصاد قرار دارند ولی آرمانشان را بر رفاه خود مقدم می‌دانند و دنیاگرا نیستند، مقام انسانیت از دنیا و مادیات بالاتر است، انسان باید ایده‌های خدایی، عرفانی و معنوی داشته باشد و خودش را فدای این ایده‌ها کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: باید شهید زندگی کرد، کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند، اینکه یک هنرمند حاضر شود سختی معیشت را تحمل کند اما آرمانش را به زمین نگذارد، این مکان باید ماندنی شده و به یک نمونه کشوری تبدیل شود.

 

وی عنوان کرد: این روستا با ۵ هزار جمعیت ۴۴شهید دارد، فرهنگ، تربیت و نگاه مردم این روستا بهتر از یک شهر است.

 

محمدی لائینی با اشاره به اینکه روزه‌داران نیز از هنرمندان هستند، تصریح کرد: روزه‌داری تجلی هنر است، امیدوارم همه ما هنرمندانه رفتار کرده و وارثان خوبی برای شهیدان باشیم.

 

به گزارش شبستان،در این محفل مجموعه شعر ملت شهادت ( اشعار شاعران استان با موضوع سردار سلیمانی، مدافعان حرم و شهدای غواص) کاری از میثم رنجبر و قطعه موسیقایی (تصنیف) نسل بیدار ساخته فرزاد محمدنژاد با شعری از ایرج قنبری و صدای محمود صالحی از سری تولیدات حوزه هنری مازندران رونمایی شد.


در بخش دیگری از این رویداد فرهنگی هنری که با استقرار کتابگرد ( کتابخانه سیار خودرویی تولیدات مکتوب حوزه هنری مازندران) همراه بود، پس از اجرای نقالی علی عظیمی و شعر خوانی حمید حمزه نژاد، ازهادی قاسمی (خوشنویس و مدرس دانشگاه) به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب حوزه هنری استان مازندران و از رضا اکبریان گالشکلایی(مستندساز) به عنوان هنرمند شاخص جوان تجلیل شد.

 

در پایان با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه قراخیل، از حاج عباس علیجان زاده (فعال فرهنگی و اجتماعی این محل) به پاس سالها کار بی وقفه از سالهای دفاع مقدس تا امروز با عنوان چهره فعال انقلابی تقدیر شده و محمد حسین عابدی، هنرمند قراخیلی با اجرای ترانه ای با عنوان شهید حال و هوای خاصی به محفل بخشید و رییس حوزه هنری استان مازندران نیز از وی به عنوان هنرمند جوان قدردانی کرد.

کد خبر 1046143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha