رونمایی از نرم افزار معرفی چهره های برتر قرآنی در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به رونمایی از نرم افزار معرفی چهره های برتر قرآنی اشاره کرد که در آن با ۳۰۰ چهره قرآنی مصاحبه شده و ۹۰ نفر معرفی می شوند.

"حسین فرخنده" در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع جریان سازی فعالیت‌های قرآنی است، برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی در اردیبهشت ماه و در راستای شناسایی ظرفیت های قرآنی و ترویج و تعمیق معارف قرآن به عنوان برنامه ای شاخص و جریان ساز مدنظر است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: انتخاب روستای برتر قرآنی در راستای برجسته سازی و تقویت هویت های فرهنگی و قرآنی روستاها هم از دیگر اقدامات و برنامه هاست. 

 

 

فرخنده با اعتقاد به این که فعالیت های خود جوش مردمی در شناسایی روستاهای برتر بسیار موثر است، اظهار داشت: رونمایی از نرم افزار  معرفی چهره های برتر قرآنی از دیگر اقدامات است که در آن با 300 چهره قرآنی مصاحبه شده و در نهایت 90 نفر معرفی می شوند که به نوعی بانک اطلاعاتی از افراد موثر و جریان ساز در این زمینه است و قابلیت به روز شدن را دارد.

 

 

وی با اشاره به فعالیت 48 موسسه قرآنی و 400  کانون فرهنگی و هنری مساجد به بیش از 100 برنامه و فعالیت در نظر گرفته شده توسط این مراکز اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های  نقاشی، عکاسی، شعر نوقلم، روخوانی و روان خوانی، قرائت، صوت و لحن و جز خوانی قرآن کریم، برگزاری محافل قرآن و عترت، آموزش های مجازی قرآن و عترت، طرح اکرام کریم اهل بیت (ع) در شب نیمه ماه رمضان، برپایی سفره علوی در شب قدر، توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی، تجلیل از خادمان قرآنی و کارگاه سبک زندگی در زمره فعالیت ها در نظر گرفته شده است.

 

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1046146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha