تشکیل هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری زنجان

به گفته نوری، در راستای تقویت روحیه دینی در کودکان و نوجوانان، هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه مطالعه محققان که بر روی بیش از ۱۶ هزار کودک انجام شده است نشان می‌دهد کودکانی که والدینشان به‌طور مرتب در مراکز دینی شرکت داشتند و با کودکشان در مورد دین صحبت می‌کردند، نسبت به کودکانی که والدینشان مذهبی نبودند، هم از طرف والدین و هم از طرف مربیان نمره‌ی بهتری در مورد کنترل بر خود، مهارت‌های اجتماعی و تمایل به یادگیری کسب کردند.

 

علیرضا نوری با یادآوری اینکه گروه‌های مذهبی از والدین حمایت اجتماعی می‌کنند و این برای رشد مهارت‌های آنان مفید است، افزود: کودکانی که بـه این گروه‌های مذهبی آورده می‌شوند وقتــی همـان حرف‌های والدین شــان را می‌شنوند که بزرگسالان دیگر هم آنها را تأیید می‌کنند، حرف‌های والدین شان را در خانه عمیق‌تر درک می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: در تربیت اسلامی کودکان انواع ارزش‌ها و هنجارهایی که در گروه‌های مذهبی مبادله می‌شود، اغلب به فداکاری و طرفداری از خانواده گرایش دارند. این ارزش‌ها در شکل‌گیری ارتباط والدین با کودکان و در نتیجه رشد کودکان در واکنش به این ارتباط بسیار مهم هستند.

 

نوری با بیان اینکه سازمان‌های مذهبی مهارت‌های والدین را با معانی مقدس عجین می‌کنند، ادامه داد: بنا به یافته‌ها و نیل به هدف تقویت روحیه دینی در کودکان و نوجوانان جلسه تشکیل هیئت مذهبی تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور تنی چند از همکاران بعنوان هیئت موسس و مسئولین طرح برگزار شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: به منظور کیفیت بخشی معنوی به برنامه‌ها و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کانون استان و ارتباط و تعامل با والدین این عزیزان و تشریح نوع و نحوه اجرای فعالیت‌های طرح یاد شده و فرآیند تقویت روحیه مذهبی و معنوی کودکان و نوجوانان و دسترسی آنان به برنامه‌ها، دوره‌ها و آشنایی با مباحث قرآنی و مذهبی و شرعی و برنامه‌ریزی برای پیشبرد فعالیت‌های یاد شده در هماهنگی با مراکز کانون استان انجام شد.

 

کد خبر 1046208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha