همه سپرده ها شامل مصوبه رعایت نرخ مصوب سود بانکی می شوند

مرادپور با اشاره به بخشنامه اخیر وزیر اقتصاد درباره رعایت نرخ مصوب سود بانکی گفت: اینکه همه سپرده‌ها چه قدیمی چه جدید شامل این مصوبه می‌شوند، البته مالیات سود اضافه بر نرخ مصوب را بانک باید پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عباس مرادپور، مدیرکل اموربانکی و بیمه وزارت اقتصاد در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به بخشنامه اخیر وزیر اقتصاد درباره رعایت نرخ مصوب سود بانکی و بیان اینکه تعیین نرخ سود بانکی یکی از وظایف بانک مرکزی است، گفت: بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به شعار سال، حمایت از تولید اهمیت ویژه تری پیدا می‌کند، گفت:  در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، چنانچه بانکی سودی بیش از نرخ مصوب را پرداخت کند طبق بخشنامه اخیر وزیر اقتصاد، لازم است هم سود را به سپرده گذار و هم مالیات سود اعطاشده را پرداخت کند.

 

مرادپور با اشاره به اینکه همه سپرده‌ها چه قدیمی چه جدید شامل این مصوبه می‌شوند، البته مالیات سود اضافه بر نرخ مصوب را بانک باید پرداخت کند، درباره تاثیر تورمی بخشنامه وزیر اقتصاد گفت: چشم انداز تورمی کشور رو به کاهش است، اما این اقدام هم می تواند تاثیر خوبی بر کاهش تورم داشته باشد.

کد خبر 1046249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha