بیش از سه هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه های آستارا امانت داده شد

انورزاده گفت: سال گذشته سه هزار و ۱۳۴ جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا امانت داده شد.

«رامش انورزاده» امروز(پنجشنبه، ۲۶ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: ۲ هزار و ۶۳۱ نفر در چهار کتابخانه عمومی آستارا عضو هستند که از این تعداد یکهزار و ۵۶۰ نفر زن و یکهزار و ۷۰ نفر مرد هستند.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۱۳۴ جلد کتاب به اعضای کتابخانه های این شهرستان امانت داده شد، افزود: آمار امانت کتاب نسبت به سال ۹۸ با وجود شیوع بیماری کرونا کاهش چشمگیری نداشت.

 

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا ویروس کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا اجرای طرح دخان و الو کتاب را در برنامه قرار دادند تا اعضاء بدون مراجعه به کتابخانه ها و به آسانی بتوانند به کتاب های مورد علاقه شان دسترسی پیدا کنند.

 

انورزاده با اشاره به اینکه ۳۶ هزار عنوان با ۶۲ هزار و ۲۱۹ جلد کتاب در کتابخانه های عمومی آستارا موجود است، گفت: از خیرین انتظار داریم با اهدای زمین در روستاهای پرجمعیت آستارا همچون خشکه دهنه، جلال آباد، باغچه سرا، عنبران، گیلده، هجرت، عباس آباد به راه اندازی کتابخانه در این روستاها کمک کنند.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های توسعه هر کشوری در سرانه مطالعه است و همگان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه سهیم هستند و باید در این جهت گام بردارند.

کد خبر 1046320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha