طرح مهرواره «محله همدل» در مساجد خراسان جنوبی آغاز شد

حجت الاسلام رضایی با اشاره به طرح مهرواره «محله همدل» در خراسان جنوبی، گفت: این طرح با هدف گسترش امید در سطح عموم مردم با استفاده از طرفیت مساجد در خراسان جنوبی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» امروز(26 فروردین) در نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امید است از این ماه پر خیر و برکت بهره کافی را ببریم.

 

وی با بیان اینکه رمضان با فضیلت ترین ماه سال است، اظهار داشت: فضیلت این ماه آنقدر است که خدا در این ماه بهترین کتاب هدایت بشر را نازل فرموده است و نه تنها فقط کتاب مسلمانان بلکه سایر کتب آسمانی مانند انجیل و تورات هم در این ماه نورانی نازل شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه بهترین لحظات عمر یک انسان مومن، روزهای ماه رمضان است، گفت: خدا بهترین اجر و ثواب را در این ماه برای بندگان خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان نفس کشیدن انسانها تسبیح خدا است و تلاوت قرآن بسیار ثواب دارد، ادامه داد: همه مؤمنان باید تلاش کنند برای لحظه به لحظه عمرشان در ماه رمضان برنامه ریزی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات مؤمنان هم در این ماه رنگ خدایی پیدا می کند، گفت: نهادهای فرهنگی وظیفه دارند که برای بهره مندی بهتر مردم از ماه رمضان برنامه ارائه دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به سیر سعودی کرونا در استان، گفت: باید تلاش کنیم که با وجود کرونا برنامه ریزی خوب و مناسبی را داشته باشیم تا مؤمنان از فیض این ماه بی بهره نمانند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه برای ماه رمضان 16کارگروه در استان تشکیل شده است، گفت: در کارگروه آموزش یک صفحه تبلیغ در سایت مبشران آماده شده است و محتوای سایر کارگروه ها در دل این کارگروه است.

 

وی اظهارداشت: کارگروه های «کودک و نوجوان، مسجد، بانوان، قرآنی، اهل سنت، مبلغین، هیات های مذهبی، تبلیغ نوین، محتوا، ارتباطات، راهبری استان ها، رسانه، کتاب و معرفی کتاب در رسانه ها و تبلیغات محیطی» از جمله کارگروه های تشکیل شده برای ماه مبارک رمضان در سازمان تبلیغات است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه اعزام مبلغ امسال به صورت رسمی در استان نخواهیم داشت، افزود: در این راستا برای روستاها از ظرفیت مبلغین بومی و استانی استفاده خواهد شد و از قم مبلغ نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به طرح مهرواره «محله همدل» در خراسان جنوبی، گفت: این طرح با هدف گسترش امید در سطح عموم مردم با استفاده از طرفیت مساجد در خراسان جنوبی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح شامل فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مباحث مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، بانوان و زنان، سبک زندگی و سلامت، رسانه و هویت بخشی، گفتمان انقلابی، مباحث حقوقی، فساد و انحراف عملکردی است، تاکید کرد: این طرح یک رقابتی بین مساجد سطح کشور خواهد شد و محله ای که مقام اول را در سطح ملی کسب کند، 200 میلیون تومان کمک می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین در ماه مبارک رمضان عملیات تواصی در فصل بندگی را خواهیم داشت، اظهارداشت: این طرح که برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است، در واقع لبیک به پیام رهبری است.

 

حجت الاسلام رضایی در خصوص نحوه فعالیت هیات های مذهبی و مساجد در ماه مبارک رمضان هم گفت: این موضوع در جلسه روز شنبه 28 فروردین ستاد استانی کرونا بررسی و مصوبات از طریق رسانه های گروهی اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در بحث کرونا مساجد خراسان جنوبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی خوش درخشیدند، اظهارداشت: معمولا مساجد در وردی سیستم ضدعفونی و حتی توزیع ماسک دارند.

 

حجت الاسلام رضایی افزود: مراکز مذهبی و دینی تاکنون در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی خوب عمل کردند و ما مطیع نظرات کارشناسی حوزه سلامت هستیم.

 

 

 

کد خبر 1046348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha