کتابخانه دیجیتال آستان قدس آماده پاسخگویی به نیاز اطلاعاتی کاربران است

ضرابی با اشاره به عملکرد ابتکاری سازمان در راه‌اندازی امانت الکترونیک منابع از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال، گفت:کتابخانه دیجیتال آستان قدس آماده پاسخگویی به نیاز اطلاعاتی کاربران است.

«علی ضرابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به عملکرد کتابخانه دیجیتال در سال ۹۹ اظهار کرد: تحویل مدرک یکی از خدمات پیشرفته کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی است که کاربران می‌توانند هریک از منابع سازمان را از طریق درگاه کتابخانه دیجیتال درخواست کنند و منابع درخواستی با توجه به قوانین ملی و سیاست‌های آستان قدس رضوی به صورت دیجیتال برای کاربران ارسال می‌شود؛ به طوری که در سالی که گذشت با رقمی حدود ۴هزار مورد پاسخگویی و حدود ۱۵۰هزار صفحه ارسالی به متقاضیان شاهد رشد ۲.۵ برابری نسبت به سال ۹۸ بوده‌ایم.

 

رئیس کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیان اینکه این سامانه از طریق خدمات پرسش از کتابدار، با از میان برداشتن محدودیت زمانی و مکانی، کاربر را قادر می‌سازد در هر زمان و مکانی نیاز اطلاعاتی خود را مطرح کند، افزود: متخصصین پژوهشی سازمان، پاسخ‌های مرتبط به نیازهای اطلاعاتی را به صورت هم‌زمان یا غیر آن برای کاربران ارسال می‌کند.

 

وی با اشاره به عملکرد ابتکاری سازمان در راه‌اندازی امانت الکترونیک منابع از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال بیان کرد: این اقدام، حجم بالایی از کتاب‌های چاپی فارسی و عربی که دارای مشکل حق نشر بوده و امکان ارائه آنها از طریق وب و به صورت دسترسی آزاد میسر نبود را شامل می‌شود از طریق این سامانه کاربر، درخواست امانت دیجیتال منبع مورد نظر خود را ارائه می‌کند و در اسرع وقت امکان مطالعه آن به صورت برخط برای او فراهم می‌شود.

 

ضرابی از افزایش قابل توجه تعداد امانت منبع به صورت دیجیتال در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد و یادآور شد: این رقم در سال ۹۸، هزار مورد بوده است که در سال ۹۹ به ۲۵ هزار و ۲۱۳ مورد رسید.

 

رئیس کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ارسال مقالات از طریق شبکه‌های اجتماعی را از دیگر خدمات جدید کتابخانه دیجیتال در سال ۹۹ و متناسب با شرایط کرونایی برشمرد و گفت: در طی سال گذشته، بیش از ۱۵۰۰ عنوان مقاله از طریق شبکه‌های اجتماعی برای کاربران متقاضی ارسال شده است و این خدمات با قدرت هرچه بیشتر در سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

کد خبر 1046387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha