پیشرفت ایران عامل وحشت مستکبرین جهان

پیشرفت های گسترده کشور ایران عامل اساسی وحشت مستکبرین جهان مثل اسرائیل است که همواره برای کاهش این ترس دست به اقداماتی مثل خرابکاری نطنز می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، خرابکاری در داخل کشور و ترور شخصیت ها و همچنین حمله های سایبری از جمله اقداماتی است که علیه کشورمان رخ داده و اسرائیل مسئولیت آن را پذیرفته و همواره جای پای آن ها در چنین تحرکاتی دیده می شود.

 

روند روبه پیشرفت ایران در حوزه های مختلف نظامی، هسته ای، تولید، روابط بین الملل و توانایی و استقلال موجب وحشت اسرائیل شده چرا که کشور ما منافع آنان را تحت تاثیر قرار داده پس باید همواره مانع تراشی کند و با تدوین سناریوهای مختلف روابط و مسیرهای پیشرفت را ناهموار کند.

 

پیشرفت های گسترده کشور ایران عامل اساسی وحشت مستکبرین جهان مثل اسرائیل است که همواره برای کاهش این ترس دست به اقداماتی مثل خرابکاری نطنز می زند و یا شخصیت ها را ترور می کند و یا اینکه در جریان روابط بین الملل مثل برجام کارشکنی می کند.

حفظ وحدت ملی یکی از اساسی ترین راهبردهای مقابله با رفتارهای تروریستی و مخرب دشمنان است و از طرفی نیز باید ظرفیت های امنیتی را تقویت کرد و همچنین رژیم غاصب صهیونیستی را تنبیه کرد و یک بازخورد هدفمند و مدبرانه ای برای آنان پیش بینی کرد.

 

بازخورد رفتار اسرائیل از سوی ایران و همچنین همکاری کشورهای اروپایی و دیگر کشورها این فرصت ها ایجاد می کند که غده سرطانی در دنیا پایمال و از بین برود برای همین موضوع پس باید تدبیر ویژه ای صورت بگیرد.

 

از بین بردن فرصت های جاسوسی و تقویت وحدت ملی به طور قطع موجب افزایش امنیت و کاهش خسارت ها خواهد شد که در این میان ترجیح منافع ملی به خواسته های شخصی بسیاری موثر است.

*اصلاح نقاط ضعف امنیتی کشور

 

وجود حفره ها و روزنه های امنیتی در کشور فرصت را برای جاسوسی و اقدامات مخرب و تخریب کننده را از دشمنان می گیرد پس باید ابتدا بر این حوزه تمرکز کرد و پس از آن وحدت ملی را با ایجاد یک همبستگی ملی و دوری از اختلافات آسیب ساز تقویت کنیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی امور بین المللی با تاکید برضرورت اصلاح نقاط ضعف امنیتی خاطرنشان کرد: اسرائیل جرا حمله نظامی به ایران را ندارد پس از رفتارهای غیرمحسوس مثل خرابکاری، جاسوسی و حمله های سایبری استفاده می کند.

 

«علی امیدی» با بیان اینکه باید این فرصت ها را از دشمنان بگیریم، خاطرنشان کرد: اسرائیل در جریانات مختلف سعی بر توقف فعالیت های هسته ای و نظامی ایران دارد و از سیاست های ترامپ به عنوان یک ابزار برای انزوای ایران در حمایت از ملت های مظلوم حمایت می کرد و اما امروز مثل دوران شکل گیری برجام سنگ اندازی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول  و روش هایی که موجب افزایش امنیت و کاهش نفوذ دشمن در کشور می شود لازم است و در شرایط فعلی تعامل ایران و دیگر کشورهای جهان موجب صدمه به اهداف و منافع اسرائیل خواهد شد پس آنان مانع تراشی و خرابکاری خواهند کرد ولی باید مردم و مسئولان این مسائل را مطلع و هوشیاری باشند.

 

*اقدامات خرابکارانه دشمن بی پاسخ نمی ماند

 

عضو کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور شهید فخری زاده و خسارت به مجموعه هسته ای نطنز اصفهان گفت: اسرائیل بسیار جسور شده و اقدامات تروریستی و ضد ایرانی را به راحتی انجام و مسئولیت آن را می پذیرد که در این شرایط برخورد مناسب لازم است.

 

«ابوالفضل ابوترابی» ادامه داد: اسرائیل از پیشرفت ایران بیمناک است و همواره برای رونق و توسعه کشور کارشکنی می کند که باید بر سر اهدافمان منسجم و از طرفی پاسخ قطعی و قاطعانه به آن کشور بدهیم و نگذاریم احساس امنیت در کشور با مشکل روبرو بشود.

 

وی اضافه کرد: اسرائیل به دنبال تسلط بر دنیا است و مطمئنا ایران این چنین موضوع را نمی پذیرد و منافع آن ها را به خطر می اندازد تا استقلال و آزادی در جهان از بین نرود.

 

*آرامش در کشور وجود دارد

 

مردم کشورمان تحرکات اسرائیل در داخل به واسطه افراد منافق را نباید مانع امنیت بدانند بلکه اگر آنان جرات حمله نظامی داشتند حتما این گزینه را اجرا می کردند اما ناتوانی آنان موجب بروز چنین رفتارهایی می شود.

شناخت افراد جاسوس و کمک به دستگیری و رفع مشکل لازم است که در این مسیر همکاری و مشارکت مردمی نقش دارد.

کد خبر 1046397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha