نجات زندانی محكوم به قصاص در نخستین روز ماه مبارک رمضان در استان فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: نخستین زندانی محكوم به قصاص در سال جدید در فارس با رضایت اولیای دم در نخستین روز از ماه مبارک رمضان از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید كاظم موسوی»، امروز (پنج شنبه 26 فروردین) از سازش در نخستین مصالحه قتل در سال جدید در استان خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: نخستین زندانی محكوم به قصاص در سال جدید در فارس از چوبه دار نجات یافت.

رئیس كل دادگستری فارس افزود: این اقدام به بركت پرچم حرم مطهر رضوی (ع) و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا(ع) به انجام رسید.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب اولیای دم در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان فارس از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر كردند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آزادی زندانی محكوم به اعدام پس از چندین سال حبس بیان کرد: زندانی در سال 95 به علت اختلاف شخصی مرتكب قتل شد و اجرای حكم قصاص برای وی صادر شده بود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ و تلاش های مضاعف دادگستری فارس، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف و تلاش‌ خدام آستان قدس رضوی (ع)، اولیای دم جلب در اولین روز از ماه مبارک رمضان از قصاص قاتل فرزندشان گذشت كردند.

رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به اقدامات مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس بیان کرد: این مرکزبا حركتی جهادی در سال گذشته در 61 فقره  پرونده قتل موفق به برقراری صلح و سازش شد و رتبه نخست كشوری گرفت.

کد خبر 1046438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha