برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی فارس در میلاد امام حسن مجتبی (ع)

سهرابی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت را در ۱۵ ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت مجازی در ۱۴ رشته برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (جمعه 27 فروردین) با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این ماه پر برکت به برگزاری ضیافت قرآن در شب های آسمانی، جشنواره ملی نیایش، برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم، کرسی تلاوت بین المللی و گرامیداشت قاریان و هنرمندان کاتبان وحی استان اقدام می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: ضیافت قرآن در شب های آسمانی به محافل مجازی ترتیل خوانی قرآن کریم اختصاص دارد که با سخنرانی «سید نورالدین فرجی» و تلاوت زنده دانش آموزان و دانشجویان قرآنی هر شب ساعت 21 در اسکای روم همراه می شود.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» نیز با هدف بزرگداشت استاد بزرگ قرآن نویسی، «میرزا احمد نی ریزی» برگزار می شود و  از جشنواره های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران شعبه شیراز برگزار می شود.

سهرابی اعلام کرد: این جشنواره ملی موجب اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده ‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زنده یاد «میرزا احمد نی ریزی» کاتب بزرگ قرآن کریم می شود.

وی با اشاره به قالب این جشنواره بیان کرد: جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» در قالب‌ ثلث و نسخ برگزار می شود و علاقمندان می توانند از طریق نشانی fars.farhang.gov.ir به ارسال آثار خود و کسب اطلاعات بیشتر بپردازند.

سهرابی ادامه داد: شرکت در این جشنواره با ارسال حداکثر سه اثر در هر بخش امکان پذیر است و فایل آثار نیز باید  با فرمت jpg و با حجم تقریبی یک مگابایت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از برگزاری جشنواره ملی «نیایش» نیز خبر داد و گفت: این جشنواره ایجاد انگیزه در ایام مهمانی و ضیافت خدا بین هنرمندان و عموم مردم و موضوع «نیایش با خدا» در 2 بخش هنری پادکست و نماهنگ برگزار می شود و تنها یک اثر با آرای مردمی برگزیده خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: رشته های این جشنواره نیز شامل پادکست، نماهنگ است و ویدئو نماهنگ و پادکست به مدت سه دقیقه در قالب mp4  و mp3  باید ارسال شود و هر یک از شرکت کنندگان مجاز به ارسال حداکثر سه اثر هستند.

وی اضافه کرد: آثار ارسالی می تواند به هر زبان و گویش ملی و محلی نیز باشد و در گویش ها در بخش نماهنگ باید با زیرنویس فارسی و در بخش پادکست فایل متنی word دل نوشته به زبان فارسی ترجمه و ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: این برنامه نیز از 8 تا 15 اردیبهشت و مصادف با 15 رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت مجازی در ۱۴ رشته برگزار خواهد شد.

کد خبر 1046512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha