درک عظمت ماه رمضان فهم توحیدی می خواهد

حجت الاسلام کفیل گفت: ما انسان ها هرچه به این در و آن در میزنیم نمی توانیم بفهمیم ماه رمضان چه جایگاهی دارد. اگر کسی در ماه مبارک رمضان مراقب اعضا و جوارح خود نباشد حقیقت و جایگاه ماه رمضان را درک نکرده است.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به دعای 44 صحیفه سجادیه پیرامون جایگاه و عظمت ماه رمضان گفت: امام سجاد علیه السلام در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه که اوج توحید است از خداوند متعال می‌خواهد تا ماه رمضان و جایگاه آن را به ما بندگان الهام کند. به تعبیری ما انسان ها هرچه به این در و آن در میزنیم نمی توانیم بفهمیم ماه رمضان چه جایگاهی دارد.

وی افزود: در واقع شناخت جایگاه و عظمت ماه مهمانی خدا فهم توحیدی می خواد و باید از خداوند متعال پیوسته مسئلت کنیم تا بفهمیم در چه ماهی قرار داریم. رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه عنوان کرد: اگر خداوند متعال در ماه رمضان برخی از امور را بر بندگان حرام کرده است به تعبیر امام سجاد علیه السلام مقدمه تکریم ماه رمضان است. اگر بدانیم جایگاه ماه رمضان کجاست آن را جدی می گیریم و همواره در کنار روزه گرفتن و امساک از خوردن به ترک معاصی؛ پرهیز  گوش از لغو و چشم از لهو  اهتمام می ورزیم.

 

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد:  کسانی که علاوه بر امساک از خوردن و آشامیدن مراقب اعمال و رفتارشان هستند جایگاه ماه رمضان را شناخته‌اند و افرادی که در این ماه  گناه می‌ کنند  نمی‌دانند  چه ماه بزرگی را از دست خواهند داد. اگر کسی در ماه مبارک رمضان مراقب اعضا و جوارح خود نباشد حقیقت و جایگاه ماه رمضان را درک نکرده است.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افزود:  خداوند متعال اگر به انسانها دستور داده روزه بگیرند و تقوا پیشه کنند همه مقدمه ای برای ماه رمضان است به طوری که خداوند متعال اوقاتی از سال همچون سحرها، بین الطلوعین و شب های جمعه  درهای رحمت خود را باز می کند اما در ماه مبارک رمضان کل روز و شب آن درب های رحمت الهی باز است.

 

وی خاطرنشان کرد:  انشالله به گفته امام سجاد علیه السلام همه ما در این ماه از گوش و چشم خود مراقبت کرده تا با پروردگار عالم پیوند برقرار کنیم و از نور ماه مبارک رمضان بهره مند شویم.

کد خبر 1046562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha