خیمه‌ معرفت امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود به صورت مجازی اجرا می‌شود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: خیمه معرفت امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود همزمان با ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی به صورت مجازی اجرا می شود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: خیمه معرفت امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود همزمان با ماه مبارک رمضان در قالب طرح «ضیافت الهی» و با برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران و مجاوران حرم مطهر به صورت مجازی اجرا می شود.

 

خادم افتخاری و رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: خیمه معرفت در ماه مبارک رمضان سال جاری با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمع زائران و مومنین روزه دار در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) و با در نظر گرفتن حفظ سلامت و جان مردم، به صورت فیزیکی برپا نشد و در بستر فضای مجازی و غیرحضوری از طریق کانال اطلاع رسانی امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه انس با خدا و ماه اسارت شیطان و هوای نفس است، تصریح کرد: آموزش احکام، ذکر ادعیه و احادیث ائمه اطهار (ع) درباره فضیلت روزه، معرفت شناسی، عترت، بهار قرآن و... از جمله برنامه های این خیمه معرفت مجازی است که در یک حرکت ابتکاری و به همت کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار می شود

 

اسبری با بیان اینکه در اجرای برنامه های خیمه معرفت نیازهای مخاطبان مورد نظر قرار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج سیره ائمه معصومین (ع)، انتقال مفاهیم معنوی، عبادی و فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی در زمره اهداف برگزاری این خیمه معرفت مجازی قرار دارد.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود یادآور شد: خیمه معرفت امامزاده سید ابراهیم (ع) قبل از این نیز به مناسبت سال جدید و در قالب طرح «آرامش بهاری» به صورت مجازی اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان و علاقمندان آن قرار گرفت.

 

امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) به لحاظ اینکه از خراسان به منطقه تشرف یافته است، مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی (ع) بوده و بارگاه مقدس آن حضرت در مرکز شهر لاهرود و در فاصله 20 کیلومتری شرق مشگین شهر قرار دارد.

کد خبر 1046661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha