موج چهارم کرونا در کمین همه/اعلام وضعیت فوق العاده در استان قزوین

با گسترش بیشتر ویروس کرونا در استان قزوین و افزایش تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا، استان قزوین در وضعیت فوق العاده قرار گرفت، وضعیتی نگران کننده که تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی خروج از آن ممکن است.

خبرگزاری شبستان- قزوین؛ شیوع ویروس کرونا در استان قزوین سبب شد تا این استان روزهای سیاهی را در فروردین ماه ۱۴۰۰ به خود ببیند به طوری که با ثبت ۱۵ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته در این استان، رکورد فوتی هایی ناشی از بیماری کرونا در استان قزوین شکسته شد.

با افزایش روز افزون آمار مبتلایان فوتی های بیماری کرونا در استان و پر شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی، استاندار قزوین به مدت ۱۰ روز در این استان شرایط فوق العاده اعلام کرد شرایطی که افزایش محدودیت هایی کرونایی را به دنبال دارد و این محدودیت ها در بخش های مختلف اعمال می شود.

 

استاندار قزوین در خصوص وضعیت فوق العاده در استان بیان کرد: به مدت ۱۰ روز در این استان وضعیت فوق العاده اعلام می شود و با هنجارشکنان در این جنگ تمام عیار ویروسی به صورت قاطع برخورد می شود.

 

«هدایت الله جمالی پور» افزود: با توجه به محدودیت های اعمال شده از ساعت ۲۲ به بعد هیچ صنفی حق فعالیت ندارد.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای رهایی از خطر ویروس کرونا یادآور شد: بهترین راه قدردانی از فداکاری های کادر درمان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از تجمعات انسانی است.

 

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین هم در خصوص اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش رو و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، محدودیت های ویژه ای از روز شنبه ۲۸ فروردین در این استان اعمال می شود که بر این اساس ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و جلسات اداری هم باید در فضای باز  و با حضور حداکثر ۱۵ نفر برگزار شود.

 

«منوچهر حبیبی» عنوان کرد: فقط اصنافی که مایحتاج اساسی نظیر مواد خوارکی، بهداشتی و درمانی را تأمین می کنند، باز هستند و بازارچه ها از جمله بازارچه سپه به مدت یک هفته تعطیل است.

 

وی خاطر نشان کرد: پارک ها و بوستان ها، سالن های ورزشی، کافه ها و رستوران ها به مدت یک هفته تعطیل بوده و ترددها از ساعت ۱۰ شب به بعد به صورت ویژه کنترل می شود.

 

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: بانک ها، سیستم های مالیاتی، تأمین اجتماعی و شهرداری و فعالیت های اصناف در هفته آینده، حق هیچگونه اقدامی روی چک ها، مالیات ها و یا حساب های مردم و همچنین پذیرش مشتری را نخواهند داشت و تمامی اقدامات باید الکترونیکی انجام شود.

 

شهردار قزوین هم با اشاره به تعطیلی فعالیت و خدمات سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: فعالیت این سازمان از شنبه ۲۸ فروردین به مدت یک هفته تعطیل شد.

 

«سیاوش طاهرخانی» افزود: از امروز برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان های قزوین به مدت یک هفته ممنوع بوده و در آیین تشییع درگذشتگان هم حداکثر ۱۰ نفر می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شرکت کنند.

 

دادستان قزوین هم با اشاره به برخورد قضایی با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا بیان کرد: مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است و هر فرد و یا شخصی این مصوبات را نقض کند با او برخورد قضایی می شود.

 

«محمد قاسمی» تصریح کرد: شعب ویژه رسیدگی کننده در دادگستری کل استان تعیین شده و همه باید مصوبات ستاد استانی کرونا را رعایت کنند در غیر این صورت مطابق گزارش دانشگاه علوم پزشکی و ماده ۶۸۸ قانون مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی هم فرد مورد تعقیب قرار می گیرد و هم واحد صنفی تعطیل خواهد شد و هم خودرو و تجهیزاتی که در این راستا استفاده شده توقیف می شود.

 

مصوبات ستاد مقابله با کرونا به مدت یک هفته در این استان اعمال می شود و نگاه به آمار کرونا در استان که نشان دهنده فوت یک هزار و ۴۳۴ هموطن و بستری شدن ۲۰ هزار و ۷۵۷ نفر از هم استانی ها در بیمارستان هاست، می تواند گوشزدی باشد که با رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا فاصله خود را از این ویروس بیشتر و بیشتر کنیم.

کد خبر 1046676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha