۱۶۹ هزار مترمربع خیابان کشی و ساماندهی معابر سکونت گاه های غیر رسمی در خوی

اکبرزاده اظهار داشت: ۱۶۹ هزار مترمربع خیابان کشی و ساماندهی معابر سکونت گاه های غیر رسمی در خوی انجام گرفته که در زیباسازی و رفاه شهروندان بسیار کارساز است .

«محرم اکبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار شبستان از ارومیه، گفت: ساماندهی معابر شهری نقش مهمی در روند توسعه شهری، افزایش رفاه شهروندان و همچنین در زیباسازی معابر دارد بر همین اساس یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری بهسازی معابر شهری است.

شهردار خوی افزود: توجه به مناطق کم برخوردار از سال ۹۶ تاکنون از سوی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته و با حمایت شورای اسلامی شهر خوی اقدامات گسترده عمرانی در این مناطق صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۱۰  هکتار سکونت گاه غیر رسمی در خوی وجود داشته، بیش از ۸۰  درصد معابر این سکونت گاه ها مورد بهسازی و ساماندهی قرار گرفته اند.

این مسئول ادامه داد:  حدود ۱۶۹ هزار  مترمربع بهسازی و ساماندهی معابر در سکونت گاه های غیر رسمی از سوی شهرداری انجام شده و همچنان ساماندهی بخش باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

شهردار خوی گفت: تخته پل، ملاباغی جمشیدآباد ، یدیلر مناطق کم برخوردار شهر بوده که اقدامات زیر سازی ، آماده سازی ، جدول گذاری ، ایجاده پیاده رو ( سنگ فرش ) آسفالت ریزی به همراه زیباسازی معابر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های توسعه شهری ایجاد زیرساخت های فرهنگی در کنار اقدامات عمرانی است، تصریح کرد: بر همین اساس اولین خانه محله خوی در خیابان بعثت با مشارکت راه و شهرسازی استان در مساحتی بالغ بر ۵۵۰ مترمربع در ۳ طبقه و با اعتبار بیش از ۶ میلیارد ریال احداث شده و با پوشش ملاباغی و جمشید آباد اقدامات آموزشی و برنامه های گسترده فرهنگی و آموزشی، هنری، بهداشتی، مذهبی و... در این مجموعه برای توانمند سازی خانواده ها و ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی این مناطق ارائه شده است.

اکبرزاده گفت: بیش از ۱۴۰ جلسه آموزش مجازی با حضور ۱۸ مربی ، کارشناس در ۲۶ رشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی برای خانواده ها ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مجموعه ورزشی چند منظوره طوبی نیز با مساحتی بالغ ۱۲ هزار متر مربع در یکی از مناطق کم برخوردار شهر از سوی شهرداری احداث شده که در این مجموعه زمین های ورزشی برای ۷ رشته ورزشی ایجاد شده و ست های ورزشی متنوعی نیز برای ارتقای سلامت جسمی شهروندان در این پارک نصب می شود.

این مسوول افزود: احداث پارک جدیدی با پیش بینی امکانات و فضاهای مختلف در ملاباغی نیز در دست اجرا بوده و در مجموع می توان گفت پروژه های رفاهی، فرهنگی در کنار اقدامات عمرانی بصورت همزمان برای مناطق محروم و کم برخوردار برنامه ریزی و انجام گرفته است.

کد خبر 1046753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha