تلاش بنیاد مسکن فارس برای محرومیت زدایی در روستاهای استان فارس

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس در سال گذشته با هدف محرومیت زدایی در روستاهای استان در شهرستان های گراش، خرامه، فسا، بوانات و شهرستان مهر اقدامات مطلوبی به انجام رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطاء الله زمانی»، امروز (شنبه 28 فروردین) با اشاره به اقدامات انجام شده بنیاد مسکن فارس با هدف محرومیت زدایی در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: در شهرستان گراش، اقدامات جهادی برای تامین معیشت روستاییان و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت ها انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس افزود: اجرای طرح های بهسازی و عمران روستایی اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه روستایی در گراش بوده است و سیاست های مناسب تامین اراضی مسکونی روستایی با قیمت مناسب اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن گراش ۱۰۹ قطعه زمین در سال ۹۹ برای ساخت مسکن ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط واگذار و  ۷۵ فقره سند تک برگ مالکیت روستایی صادر کرد.

زمانی با اشاره به پروژه اقدام ملی مسکن در گراش گفت: با توجه به اختصاص ۲۰۰ واحد در طرح اقدام ملی برای شهر گراش فرآیند آماده سازی و ساخت پروژه ۲۰۰ واحدی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان مهر نیز 450  فقره پرونده و معرفی 240  فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ازای هر واحد 500  میلیون ریال انجام شده و 71 فقره سهمیه تسهیلات مسکن محرومین برای هر واحد مسکونی 500 میلیون ریال تسهیلات به علاوه 300 میلیون ریال کمک بلاعوض در سال گذشته تامین و پرداخت شد.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: صدور 355  فقره مجوز پروانه ساخت روستایی، پرداخت مبلغ سه میلیارد و 150 میلیون ریال وام تعمیرات به 21  نفر از واجدین شرایط و مبلغ یک میلیارد و 50 میلیون ریال به عنوان بلاعوض تعمیری از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در شهرستان مهر گفت: در سال گذشته طرح هادی روستاهای «چاه گزی» و «خالده» تیه شد و طرح «تنگ مهر» نیز در دستور کار قرار گرفت و با  تعیین تکلیف 57 قطعه اراضی روستایی و  واگذاری قطعی اراضی به تعداد 61  قطعه گام های موثری در زمینه کاهش مهاجرت ها و پاسخگویی به نیاز اسکان زوج های جوان در روستاها داده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با اشاره به فعالیت های سال گذشته در این حوزه در شهرستان بوانات اعلام کرد: در سال گذشته پنج هزار و 500 متر مربع زیر سازی و آسفالت در سطح روستاهای اکبری و منج عليا، جوی سفید از محل اعتبارات عمرانی با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 700 میلیون ریال به انجام رسید.

وی افزود: تهیه طرح هادی روستای «لقمان چشمه» از محل اعتبارات ارزش افزوده با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال و بازنگری طرح هادی روستای «سیمکان» از محل اعتبارات استانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیون ریال و صدور ۱۵ جلد سند روستایی و 11 جلد سند شهری از دیگر اقداماتی است که سال گذشته در بوانات انجام شد.

زمانی اعلام کرد: سال گذشته با واگذاری ۳۰ قطعه زمین در سطح روستاهای شهرستان بوانات به جوانان فاقد مسکن و پرداخت ۲۶ فقره وام ۵۰۰ میلیون ریالی برای ساخت ۲۶ واحد مسکن محرومین همراه با ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض جهت هر واحد اقدامات موثری در زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف به انجام رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان خرامه گفت: در سال گذشته با اعتباری معادل ۳۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال طرح های عمران و بهسازی روستایی در ۱۰ روستای خرامه شامل زیرسازی، جدول گذاری آسفالت و اجرای پل و ... انجام شد.

زمانی ادامه داد: بنیاد مسکن برای تشویق زوج‌های جوان و کاهش مهاجرت و تامین زمین برای واحدهای مسکونی جدید در این شهرستان اقدام به واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین در این شهرستان کرد.

وی اضافه کرد: تهیه نقشه ثبتی و صدور ۱۰۵ جلد سند روستاهای شهرستان با همکاری ثبت اسناد و املاک خرامه و همچنین تهیه نقشه ثبتی و صدور ۱۲۰جلد سند شهرها با همکاری اداره ثبت از دیگر اقداماتی است که بنیاد مسکن در سال گذشته در خرامه پیگیری و اجرا کرده است.

زمانی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات احداث مسکن در طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی با همکاری بانک‌های عامل به تعداد ۲۶۰ واحد و به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان، پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن آسیب دیده از بارندگی‌ها به تعداد ۹ واحد به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت تسهیلات تعمیری مسکن آسیب دیده از بارندگی ها به تعداد ۸۵ واحد و به مبلغ ۹۵۵ میلیون تومان در سال گذشته نیز در خرامه به انجام رسید.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن مبادرت به تخصیص کمک رایگان در سطح مسکن محرومین به تعداد ۴۵ واحد و به مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کرد که اجرای این طرح تاثیر مستقیم در تامین مسکن محرومان خرامه دارد.

زمانی با اشاره به محرومیت زدایی در شهرستان فسا با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن گفت: بازنگری طرح هادی روستاهای قاسم آبادسفلی، کنکان، کچوئیه، صحرارود، قلعه قرمز، حسین آباد، چاهدولت و داراکوئیه در سال گذشته در فسا انجام شد.

وی افزود: هشت میلیارد  ریال از محل اعتبارات ملی به اجرای عملیات بهسازی روستاهای« آب آسمانی» از بخش مرکزی و« خورنگان» از بخش نوبندگان اختصاص یافت.

زمانی اعلام کرد: از سال 84  تا کنون 10 هزار و 486  فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان در شهرستان فسا پرداخت شده و در سال گذشته نیز در این شهرستان 405 خانوار روستایی برای دریافت 202 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

کد خبر 1046800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha