اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در ۴۲۶ کانون فرهنگی هنری مسجد لرستان

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: ویژه برنامه های گرامیداشت ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان مطابق با مصوبات ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اجرایی می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان با توجه به مصوبات ستاد کرونا و در دو بستر حقیقی و مجازی برگزار می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اجرای ویژه برنامه های رمضان در 426 کانون فرهنگی هنری در ستان، ادامه داد: برنامه های حضور با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در قالب طرح بهارانه فهما، برنامه‌های طرح ریزی شده در کانون های مساجد در ماه مبارک مورد سنجش قرار گرفته و به هر کدام از آنها امتیاز تعلق می گیرد.

 

ابدالی پور بیان کرد: برگزاری جلسات قرآنی، مباحث تفسیر و حفظ قرآن کریم، توزیع غذای گرم و افطاری، معرفی کتاب با محوریت معرفی ماه مبارک رمضان موضوعاتی است که اجرای آنها را در ماه مبارک رمضان در دستور کار است.

 

وی با تاکید بر پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب پرداختن به مقوله تولید و موانع پیش روی آن را از موارد مورد اهتمام در برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: امروز مساجد با تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری علاوه بر تلاش برای رفع دغدغه‌های فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری، احیا کارکردهای مساجد و پرورش هنرمندان مسجدی در بحران‌های مختلف، سنگری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شده و به یاری نیازمندان و آسیب‌دیدگان می شتابند.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان امسال  برنامه های گسترده، دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری در مساجد استان لرستان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه در پی شیوع فاز چهارم کرونا ویروس بیشتر برنامه های مساجد در بستر فضای مجازی ارائه می شود.

 

ابدالی پور ادامه داد: ویژه برنامه های هر بخش بنا بر مناسبت ها، اولویت ها، ماموریت های مربوط به زمان خود طراحی و اجرا و مستندات آن در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود.

 

وی افزود: جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، انسجام و ارتقا کیفیت فعالیت کانون های فرنگی هنری، جریان سازی گفتمام تواصی به صبر و حق و افزایش استفاده از محصولات فرهنگی هنری از اهداف اجرای این طرح است.

 

ابدالی پور بیان کرد: مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر، عید فطر و دیگر برنامه های فرهنگی وهنری از موضوع های این رویداد است

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا اعضای فعال کانون های مساجد با راه‌اندازی خط تولید ماسک، تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و تهیه بسته‌های معیشتی به کمک مردم آمدند.
 

کد خبر 1046840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha