آغاز پویش «هر استان فارسی، پنج هزار تومان نذر توسعه عتبات»

قاسمی از آغاز پویش «هر استان فارسی، پنج هزار تومان نذر توسعه عتبات» خبر داد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک‌های مردم فارس، بیش از ۱۵۰ پروژه کوچک و بزرگ را در عتبات عالیات اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسکندر قاسمی»، امروز (شنبه 28 فروردین) از آغاز پویش «هر استان فارسی، پنج هزار تومان نذر توسعه عتبات» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: دوستداران اهل بیت (ع) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان می توانند با شرکت در این پویش از فرصت معنوی برای توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات بهره‌ مند شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات با پیشنهاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با هدف در بهبود شرایط نامناسب حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) در اعتاب مقدسه پس از سرنگونی رژیم بعثی تشکیل شد و توسعه فضای زیارتی حرم‌ های مطهر در عراق را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر حضرت علی (ع) به مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع از مهمترین اقدامات در این حوزه است که بخش زیارتی آن تحویل داده شده و بخش غیر زیارتی نیز به ‌زودی به بهره ‌برداری خواهد رسید.

قاسمی با تاکید بر اولویت های مهم کاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در سال 1400، بیان کرد: اتمام عملیات ساخت سازه فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب (س) و اجرای سازه طرح توسعه حرم مطهر امامین جوادین (ع) از این اولویت ها است.

وی ادامه داد: تمامی هزینه های اجراس پروژه های نوسازی و توسعه ای در عتبات عالیات توسط مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت (ع) در کشورمان تامین می شود.

قاسمی اضافه کرد: در سال «تولید، پشتیبانی‌ ها و مانع زدایی‌ ها» تدابیر مختلفی برای جاری شدن برکات معنوی و اقتصادی «نذر توسعه عتبات» در جامعه و اقتصاد کشور اندیشیده شده است که نذر معنوی مردم در شمار آنها قرار دارد.

وی تصریح کرد: خیران حرم‌ ساز، حامیان واقعی تولید ملی هستند و ستاد بازسازی عتبات عالیات، کمک‌های نقدی دوستداران اهل بیت (ع) را صرف تامین مصالح و خرید ملزومات پروژه‌ها از صنایع داخلی می‌کند که ضمن حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال، برکت اقتصادی این نذر معنوی به چرخه اقتصاد کشور تزریق می‌شود.

قاسمی افزود: مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات عالیات به نذر نقدی محدود نمی شود و عموم مردم، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، متبرعان خاص، کارشناسان و متخصصان در حوزه‌های مختلف، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف و... می ‌توانند در کنار کمک مادی با اهدای اقلام مورد نیاز یا ارائه خدمات تخصصی در این فیض مشارکت کنند.

وی با ذکر نیازهای ضروری پروژهای توسعه ای حرم های مطهر گفت: میل گرد، انواع سیمان و گچ از اقلام ضروری است که خیران و شرکت های تولیدی می توانند در تامین آنها مشارکت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک‌های مردم فارس، بیش از ۱۵۰ پروژه کوچک و بزرگ را در عتبات عالیات اجرا کرده است.

وی اعلام کرد: طرح «بنای نور» با همکاری بانک قرض الحسنه «رسالت» اجرا می شود و دوستداران اهل بیت (ع) می توانند به صورت اقساطی در قالب اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن، سود و کارمزد متناسب با توان مالی خود در این طرح مشارکت کنند.

کد خبر 1046856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha