وزارت کشور نقشه تغییر مرزهای استانی را تکذیب کرد

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه تغییری در حدود تقسیمات و مرز مشترک استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان و اصفهان وجود ندارد، گفت: با منتشرکنندگان نقشه‌های جعلی برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور زهرا احمدی با انتقاد از انتشار نقشه های جعلی و غیر واقعی از مرز مشترک استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان در برخی شبکه های اجتماعی که مشخصا به قصد تحریک و تشویش اذهان عمومی منتشر می شود، تاکید کرد: تمامی ادعاهای مطرح شده در این زمینه تکذیب می شود.

 

وی همچنین با اشاره به ضرورت دقت نظر تمامی دستگاه های دولتی و حاکمیتی و همچنین رسانه ها در انتشار اخبار حوزه تقسیمات کشوری اظهار داشت: لازم است این نهادها تنها از نقشه های رسمی تقسیمات کشوری استفاده کنند تا در انتشار اخبار و اطلاعات مرتبط، سو استفاده و شبهه ای ایجاد نشود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت مقوله تقسیمات کشوری برای اقشار مختلف مردم و سواستفاده برخی محافل سیاسی و رسانه ای اپوزیسیون از این موضوع، مکاتبات و هماهنگی های لازم با پلیس فتا برای مواجهه و برخورد با منتشرکنندگان این نوع نقشه های جعلی و اخبار غیر واقعی در این زمینه انجام شده است.

تغییری درنقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است

 

بدنبال انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان الحاق بخشی از حوزه جغرافیایی استان لرستان به استان اصفهان ، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان نیز در سخنانی طی هفته گذشته، گفت:هیچ گونه تغییری درنقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است.

 

بیرانوند، افزود: هرگونه تغییر در واحد‌های تقسیمات کشوری دارای فرایند خاصی است که ابتدا به ساکن از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها پیشنهاد مورد نظر به استانداری ارسال مب شود، استانداری (دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری) در خصوص آن طرح، مطالعات لازم را که شامل نقشه جغرافیایی، جمعیت، مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است را در دستور کار قرار داده طرح اولیه را تنظیم کرده و با امضای استاندار یا معاون سیاسی به وزارت کشور ارسال می نمایند.

وی ادامه داد: پس از بررسی طرح در دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، اگر طرح مذکور شرایط لازم را داشته باشد در دستور کار قرار می گیرد .

گفتنی است در خصوص الحاق و انتزاع بخشی از حوزه جغرافیایی بین استانها باید هر دو استان نسبت به این موضوع موافقت کنند و تمام شرایط فراهم شده و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت مطرح و اگر مورد موافقت قرار گرفت برای تائید نهایی به هیات دولت ارسال و در صورت تصویب ابلاغ می گردد .

 

 بیرانوند خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه طرح یا پیشنهاد الحاق یا انتزاعی در استانداری لرستان مطرح نشده  و در ضمن مدیران و مسئولین استان با هر گونه طرحی که باعث شود بخشی از خاک لرستان به استانهای همجوار الحاق شود صد در صد مخالف هستند و تاکنون نیز هیچ گونه تغییری درنقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است.

 

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز هفته گذشته در تذکری از وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور خواست با منتشرکنندگان نقشه جعلی لرستان برخورد شود.

 

گفتنی است از ماهها قبل تصاویری از نقشه ایران در فضای مجازی منتشر می شود که در آن بخش هایی از لرستان به اصفهان الصاق شده و همین امر واکنش مردم و برخی مسوولان استان را به همراه داشته است.

کد خبر 1046865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha