افزایش ۳۰ درصدی شیوع و ۲۰ درصدی بستری زنگ خطر جدی برای کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری گفت: افزایش ۳۰ درصدی شیوع کوید-۱۹ و ۲۰ درصدی بستری کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن در استان زنگ خطر و هشداری جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۸ فروردین ماه) در نشست استانی مدیریت مقابله با کرونا، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بسیار سخت و خطرناکی بوده و با توجه به اینکه مجموعه بهداشت و درمان استان ۱۴ ماه تلاش شبانه روزی و بی وقفه دارند و زیرساخت ها و تجهیزات پزشکی با دیگر استان ها قابل مقایسه نیست و محدود می باشد، تنها راه جلوگیری و مدیریت مبارزه با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اکنون زمان فداکاری و ایثار است، گفت: از جامعه دانشگاهی، علماء، ریش سفیدان، نخبگان، معتمدین، بزرگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و همه کسانی که به هر نحوی از طریق کلامی، قلم، رفتاری و هر اقدامی به هر شکلی می توانند کمک کنند در خواست یاری برای کنترل و بهبود شرایط کرد.
 

وی با اشاره به اینکه، بر اساس پیش بینی ها شرایط در هفته جاری از آنچه اکنون هست بدتر می شود، تاکید کرد: هیچ چاره ای نداریم جر اینکه مردم عزیر استان در کنار مسئولین با دلسوزی، هم افزایی و مسئولانه و با عمل خداپسندانه برای عبور از وضعیت موجود و برای نجات جان مردم تلاش کنند.
 

کلانتری ابراز داشت: باید وضعیت را سامان دهیم و شرایط را کنترل کنیم تا از این بدتر نشود، چرا  که به لحاظ امکانات درمانی، تخت بیمارستانی و خدمات دهی محدودیت داریم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر کسی که هر اقدامی خلاقانه و نوآورانه ای برای کاهش بیماری دارد به خوبی حمایت می شود، افزود: بدون هیچ مماشاتی و ملاحظه ای با نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی برخورد قانونی خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه، فرمانداران مسئول هرگونه پروتکل شکنی در شهرستان ها هستند، تاکید کرد: هرگونه مراسمی از جمله عروسی، تدفین، نماز میت، نوحه خوانی، نوا خوانی و هر تجمعی که باعث شیوع بیماری کرونا شود با آن به شدت برخورد می شود.
 

کلانتری با اشاره به اینکه هیچ اداره ای نباید به گونه ای خدمات ارائه کند که باعث تجمعات شود، افزود: ارائه کالایی که باعث صف کشیدن شود، ممنوع است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، زمان برای تحویل میت توسط پزشک قانونی و شهرداری ها برای خاکسپاری آنها مشخص شده است، افزود: هفت صبح تا ۹ صبح این زمان و حداکثر با حضور ۳۰ نفر تعیین شده تا با نظارت، وضعیت کنترل شود و باعث شیوع بیماری و به خطر افتادن سلامتی و جان خانواده های میت و مردم نشود.
 

وی ابراز داشت: اقدام کسی که میت خود را با چند نفر محدود تدفین می کند قابل تقدیر بوده و این شخص یک انسان با ارزش است و در این شرایط و این روزها برگزاری مراسمات تشییع کم جمعیت تر نشانه درک بیشتر شرایط و برجسته تر بودن شخصیت آنهاست.
 

کلانتری با اشاره به اینکه ما همه در برابر جان مردم مسئولیت داریم، گفت: شرایط یاسوج، دهدشت و گچساران خوشایند نیست و نظارت ها و کنترها با حدت و شدت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشاغلی که فعالیت آنها ممنوع بوده به هیچ عنوان نباید فعالیت کنند و گروه هایی که فعالیت آنها ممنوع نیست نیز موظف هستند و باید تمام شرایط و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 1046885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha