مرودشت رتبه اول تولید ذرت علوفه ای در فارس را به خود اختصاص داده است

رحیمی گفت: متوسط کشت تولید ذرت علوفه ای ۶۰ تن در هکتار است و مرودشت رتبه اول کشت و تولید ذرت علوفه ای در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی»، امروز (شنبه 28 فروردین) از آغاز کشت ذرت علوفه ای زود هنگام در مرودشت خبر داد و به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: هدف از کشت این محصول تولید ذرت علوفه ای تازه و با کیفیت در اول تابستان و کاهش مصرف آب است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: برداشت ذرت علوفه ای زود هنگام در مرودشت از اواخر شهریور تا اواخر مهر انجام می شود و موجب بالا بردن اقتصاد کشاورز و تامین علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه می شود.

وی اضافه کرد: استفاده کمتر از آب، کاهش دوره رشد، گسترش یک نواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه ای بهاره است.

عزیزی اعلام کرد: کشت این محصول موجب تامین نیاز بیش از یک هزار و 400 واحد گاوداری صنعتی و سنتی در مرودشت شده و به شهرستان‌ها و استان های همجوار نیز ارسال می ‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به متوسط عملکرد ذرت علوفه ای در مرودشت گفت: متوسط کشت این محصول 60  تن در هکتار است و مرودشت رتبه اول کشت و تولید ذرت علوفه ای در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1046888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha