کرونا جان ۴ نفر دیگر را در خراسان جنوبی گرفت/ شناسایی ۱۲۲  بیمار جدید

مهدی زاده گفت: با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۸۸ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۲۸ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان درباره آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰  آزمایش مولکولی (PCR) انجام شد که ۱۲۲ آزمایش مثبت قطعی است و از این تعداد ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۹۴ نفر با نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از بیماران جدید شناسایی شده بیشترین مبتلایان با ۶۴ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند است.

 

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ بیمار شهرستان طبس، یه نفر درمیان، هفت نفر فردوس،۳ نفر سرایان، ۱۹ نفر قاینات، ۲ نفر زیرکوه، شهرستان سربیشه ۶ نفر، یک نفر مربوط به شهرستان خوسف و ۶ نفر نیز مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

 

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۴ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۴۱ نفرمبتلا قطعی بیماری کرونا و  ۲۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه حال عمومی ۶ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه  وخیم گزارش شده است، بیان کرد: متاسفانه چهار بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند که مجموع فوت‌شدگان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۸۸ نفر رسید.

 

مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی ۴۹ هزار و ۳۸۸ آزمایش مولکولی (PCR) انجام و منجر به شناسایی ۱۸ هزار و ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا شده است.

 

وی در پایان اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۵۴ بیمار کرونایی در این استان بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی هستند.

کد خبر 1046901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha