دولت اجازه به‌ کارگیری حدود ۲ هزار پست‌ بلاتصدی در شهرداری شیراز را صادر کند

موسوی گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در برگیرنده منافع شهرداری، نیروهای شرکتی موجود و بخشی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است و دولت باید اجازه به‌ کارگیری حدود ۲ هزار پست‌ بلاتصدی موجود در شهرداری شیراز را صادر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (شنبه 28 فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه امسال تبصره‌ای عنوان شده  که بر اساس آن، ‌آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها باید توسط وزارت کشور تهیه شده و به تصویب هیئت وزیران برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: عمده بودجه شهرداری‌ها از منابع مردمی تامین می‌شود و به تصویب شورای اسلامی شهر می‌رسد و شهرداری‌ها از نظر نحوه اداره و مقررات استخدامی با شرایط خاصی مواجه هستند و مجلس شورای اسلامی باید سریع‌تر تکلیف آنها را مشخص کند.

موسوی با اشاره به دارای اشکال بودن بخشنامه اخیر رئیس سازمان شهرداری‌ها بیان کرد: در این بخشنامه از شهرداری‌ها خواسته شده بر اساس جدول امتیاز‌بندی اسامی نیروهای شرکتی واجد شرایط را برای تعیین سهمیه هر شهرداری تهیه و ارسال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز برای سه هزار و ۷۰۰ پست سازمانی به نیروی کارشناس نیاز دارد که افراد باید برای حضور در آنها دارای تخصص لازم باشند.

وی افزود: شهرداری شیراز به دلیل ناتوانی دولت در تامین شغل مناسب، بخشی از بار اشتغال را بر عهده دارد و حدود  هفت هزار نیروی اداری شامل رسمی، پیمانی، کارگری و شرکتی در این شهرداری مشغول به کار هستند که بیش از سه هزار نفر آنها شرکتی هستند.

موسوی اعلام کرد: از آغاز فعالیت شورای پنجم تعداد نیرو‌های شهرداری کاهش یافته است و وارد کردن بخشی از این نیروها در گذشته و در دوره کنونی خلاف قانون و تخلف بوده است اما در دوره کنونی با ورود تعداد بسیار کمی از نیرو‌ها در مقایسه با گذشته، شهرداری تحت پیگرد قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر عدم رعایت عدالت استخدامی گفت: رعایت عدالت استخدامی و قانون ضروری است و نباید به‌ کارگیری نیرو در شهرداری به شکلی تنظیم شود که تنها عده خاصی جذب شوند.

موسوی ادامه داد: محروم ‌کردن افراد شایسته از ورود به شهرداری، تایید اقدامات خلاف و تضییع حقوق دیگران است زیرا شهرداری ملک خصوصی شهردار یا اعضای شورای شهر و ... نیست.

وی تصریح کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در برگیرنده منافع شهرداری، نیروهای شرکتی موجود، بخشی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و ضامن رعایت قانون و عدالت نسبی است و دولت باید اجازه به‌ کارگیری حدود ۲ هزار پست‌ بلاتصدی موجود در شهرداری شیراز را صادر کند.

کد خبر 1046920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha